وحیدکیا بیان کرد: در زمینه کنترل مکانیزه امکان اعمال نیم ساعت اول رایگان عملا غیرممکن است و بر همین اساس اصلاحیه قانونی درخواست شده است.
وی گفت: نزدیک به 70 درصد پارکها در مکانهای مکانیزه بر اساس عدم پرداخت حق پارک صورت میگیرد و تنها 30 درصد خودروها حق پارک پرداخت میکنند.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: این عدم پرداختها موجب میشود تا در زمینه تامین منابع مالی لازم و بودجههای پیشبینی شده از این محلها با مشکل مواجه شویم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کلانشهرها این روند دنبال میشود و مشکلات اجرایی نیز در این زمینه وجود دارد.
وحیدکیا ادامه داد: تنها در 10 درصد توقفهایی که به صورت عدم پرداخت حق پارک صورت میگیرد اعمال قانون صورت میگیرد و عملا در 60 درصد جاهای پارک بدون هیچ گونه جریمهای تخلف صورت میگیرد.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از طراحی پارکبانهای مکانیزه به صورت کارشناسی شده خبر داد و گفت: این دستگاهها پس از ماهها کار کارشناسی در سطح کشوری تهیه شده و کار کردن با آن دارای سادهترین روش است.