در همایش وقف از بانوان واقف استان تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام مصطفی نوروزی در همایش وقف، بانوان و مشارکت های مردمی که با حضور بانوان فعال در حوزه موقوفات در فرهنگسرای بانو برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸ بانوی قزوینی توانسته اند با وقف مالشان در این صدقه جاریه پیشگام باشند.


وی افزود: قدیمی ترین وقف کشور مربوط به یک بانوی قزوینی است که این بیانگر پیشینیه مذهبی و دینی در بین مردم این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مرحوم خدیجه بیگم بنت بدیها با وقف قنات خود، توانست اولین واقف کشور باشد.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی اضافه کرد: بیش از ۷۵ درصد از موقفات استان به نیت امام حسین (ع) اختصاص دارد وبیش از ۷۰درصد از درآمد موقوفات نیز منوط به سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: قزوین در حوزه وقف و موقوفه زبانزد است و با داشتن ۲۳۰۰ موقوفه و پنج هزار رقبه داریم که جایگاه استان در این زمینه قابل قبول است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: با راه اندازی ایستگاههای وقف زمینه حضور مردم در این مراکز و اجرای نیت خود فراهم شده اما انتظار داریم نیت وقف ها بر اساس نیاز جامعه امروز و مواردی باشد که در آن خلاء داریم.

نوروزی اضافه کرد: در استان وقفی در زمینه های حضرت زهرا(س)، قرآن و حوزه علمیه و رسانه نداریم در حالی که در بسیاری از مناطق کشور و حتی برخی کشورهای اسلامی برای تامین غذای حیوانات وحشی در فصل زمستان هم نیت وقف داریم که پاسخگویی به نیازها تلقی می شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: تجلیل ، واقف ، زن ، قزوین ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.