شیراز؛

اداره کشور بدون بخش خصوصی غیرممکن است

استاندار فارس در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز گفت: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید تعارفات کنار گذاشته شود و اعتقاد راسخ دارم اداره کشور بدون بخش خصوصی عملاً غیر ممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، سید محمد علی افشانی،  اظهار داشت:  با توجه به مشكلات موجود و بدهی های دولت، براي بدست آوردن بازاري كه از دست داده ايم ناچاريم نفت را به قيمتی كمتر از قيمت رسمي بفروشيم.

استاندار فارس بر تلاش بخش خصوصي در خصوص معرفی طرح با توجيه فنی و اقتصادی تاكيد كرد و افزود: بخش خصوصي بايد  به تهيه بسته هاي سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذار و راه اندازي واحدهاي توليدي و ايجاد اشتغال اقدام كند و ما هم وظيفه حمايت و هدايت داريم و تا اين طرح ها به پروژه تبديل نشوند به توان يكديگر واقف نخواهيم شد و زماني اين امر محقق خواهد شد كه بخش خصوصي وارد بازار شود.

 افشاني گفت: در چنين شرايط دشواري كه وجود دارد اتاق بازرگاني و بخش خصوصي بايد بداند كه چه مي خواهد انجام دهد و چه برنامه اي براي جذب سرمايه و سرمايه گذار دارد.

وي ابراز داشت: استان فارس بهترين پراكنش كانون هاي جمعيتي را دارد و توزيع پول بايد متناسب با جمعيت صورت پذيرد اما اعتبار اين استان به هر دليلي از سال اول تا سال پنجم برنامه پنجم توسعه كشور كمتر شده است.

افشانی اظهار داشت: نفاق و كينه به نفع هيچ كس نيست و بازنده دعواها مردم مظلوم هستند از اين رو بايد به فكر مردم خصوصاً اقشار پائين جامعه و كشاورزان و دامداران باشيم. مردم گناه نكرده اند كه سرنوشتشان در دست ما قرار گرفته است.

وی گفت: در شرايطي كه شكاف اجتماعي در جامعه وجود دارد هنر من اين است كه اين شكاف كم شود و ديگران براي من تصميم نگيرند و من با مشورت ديگران تصميم بگيرم.

استاندار فارس با اشاره كار دولت ورود به مسائل جزئي نيست اظهار داشت: براي رونق توليد و ايجاد اشتغال بايد تصميم بگيريم تغييري ايجاد كنيم و راهي نداريم جز اينكه بخش خصوصي حمايت و هدايت شود.

 افشانی گفت: تعامل بين دولت و بخش خصوصي بايد وجود داشته باشد و جلسات مشترك بايد برگزار شود و اين همكاري فقط در قالب جملات زيبا نيست بلكه در اين است كه چند سرمايه گذار توسط بخش خصوصي معرفي مي شود و دولت چه حمايت هايي را انجام مي دهد.

استاندار فارس افزود: امروز عده اي هستند كه در شرايط خوب پس از تحريم مايل به سرمايه گذاري هستند و نا امني هاي منطقه نيز كمك می كند تا با توجه به وجود امنيت در كشور اين سرمايه گذاری ها انجام شود. 

در اين جلسه اعضاي اتاق بازرگاني شيراز ديدگاهها و نظرات خود را با استاندار فارس مطرح کردند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.