واحدهای تولیدی استان نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛استاندار در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان گفت :  در استان قزوین هم در حوزه صنعت و هم در کشاورزی واحدهای تولیدی  فراوانی داریم اما این واحدها با مشکلات زیادی مواجه است .

فریدون همتی اضافه کرد : خیلی از  این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین تر از ظرفیت اسمی خود مشغول به کار هستند ،  بسیاری ازآنها در آ ستانه  تعطیل شدن قرار دارند  و تعدادی هم  تعطیل شدند .

وی افزود :  کاهش تولید در واحدها ی تولیدی باعث افزایش وابستگی ما به خارج از کشور می شود .

همتی گفت : در این کار گروه بررسی می کنیم که واحدهای موجود، چه اقداماتی باید انجام بدهند و نیازمند چه حمایت هایی هستند .

همتی گفت: برای  کمک به این واحدها نیازمند همکاری و همراهی  دستگاه ها ی ا جرایی و بانک ها هم هستیم  تا تولید شان تعطیل نشود ، کارگران بتوانند به کارشان ادامه دهند و خانواده ها دچار مخاطره نشوند .

همتی  یکی از رویکرد های استان برا ی رونق تولید را استفاده از منابع مالی تهران  علا وه بر سپرده های بانک ها ی استان دانست .

وی افزود : سرمایه گذارانی که  بتوانند از سپرده های بانک های تهران استفاده کنند در واقع منبع عظیمی که در سطح بانک های ملی هست را  در خدمت استان بکار بگیرند و استفاده کنند ،مشوق هایی براشون در نظر گرفته شده است .

پر زحمت رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در این جلسه عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی را علاوه بر نوسازی ماشین الات  و به روز رسانی تکنولوژی ،مشکلات نقدینگی عنوان کرد .

پر زحمت اضافه کرد : افزایش قیمت ها با عث  بالارفتن نقدینگی و سرمایه در گردش واحدها شده است  بنابراین از بانک هادر این شرایط نیمه رونق واحدها  تقاضای همراهی داریم .

وی گفت : خواهش ما این است که  سیستم بانکی به واحدهای تولیدی که بدهی دارند ، انهایی که می خواهند افزایش ظرفیت داشته باشند و انهایی که می خواهند ماشین الا ت بخرند ، واحدهایی  که پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد دارند و واحدهای جدید صنعتی که می خواهیم در استان احداث کنیم ،  کمک کند.

وی افزود : استان قزوین استان استراتژیک و چهار راه کشور است و با توجه به نزدیکی به تهران جای خوبی برای سرمایه گذاری است .
پر زحمت تعداد واحدهای تولیدی  دارای پروانه بهره برداری را 3 هزار و 500 واحد عنوان کرد .

نایب رییس خانه صنعت و معدن استان هم در این جلسه  مقررات داخلی سازمان ها را مانع بزرگی برای عملیاتی شدن  مصوبات کار گروه رفع موانع تولید ذکر کرد .

معابی گفت : متاسفانه قدرت اجرایی کار گروه ملی و یا کار گروه رفع موانع در استان بصورت جدی پیگیری نمی شود .

توکل مقدم مدیر بانک صادرات استان  قزوین و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان هم در این جلسه گفت : شرایط فعلی اقتصاد کشور هم واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده و هم بانک ها را با انبوهی از مطالبات رو به رو کرده است .

توکل مقدم میزان پرداخت نقدی در ابتدای تسقیط ، مدت زمان تسقیط ، نحوه وصول جرایم  را ازجمله در خواست های واحدهای تولیدی از با نکها بیان کرد .

توکلی مقدم برای حل این مشکل پیشنهاد داد : همه واحدهایی که پرونده آنها  برای حل مشکل به کار گروه میاید با یک برنامه مشخص اجرای عملیاتی به بانک  مراجعه کنند و یک مجموعه کارشناسی روند ا صول اون برنامه ها را در طی مدتی که از امهال بانکها یا از امهال سازمانها استفاده می کنند پی گیری کنند تا تبدیل به واحدهای مشکل دار نشوند .

انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: رونق ، تولید ، واحد ، حمایت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.