معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از انجام هزار مورد سقط جنین معلول طی پنج سال گذشته به صورت قانونی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم رضایی افزود: این تعداد سقط درمانی با معرفی مراکز ژنتیک و صدور مجوز قانونی از سوی پزشکی قانونی صورت گرفت.

وی گفت: طی نیمه نخست امسال 22 مورد سقط جنین معلول در خراسان رضوی ثبت شد و هم اکنون 17 مرکز مشاوره ژنتیک در مشهد و سطح استان فعالیت دارند و پیشگیری از بروز معلولیت و تولد نوزاد معلول از اموری می باشد که جزو محورهای مهم و در دستور کار است.

رضایی افزود: مراکز مشاوره ژنتیک در خراسان در صورتی که به تشخیص قطعی وجود معلولیت در جنین برسند ضمن اعلام به خانواده، مدارک و مستندات را طی نامه ای به اداره کل پزشکی قانونی اعلام و با مجوز رسمی این اداره عمل سقط توسط متخصص زنان انجام می شود.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طبق قانون سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است و یا بیماری که با تهدید جانی مادر توأم باشد قبل از ولوج روح(چهار ماه) با رضایت زن، مجاز می باشد لذا مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود.
گفتنی است تشخیص معلولیت در جنین و انجام عمل سقط در حاملگی زیر 20 هفته انجام می شود.

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.