کرمان؛

کشف یک تن گیاه دارویی آنغوزه از قاچاقچیان در رابر

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان رابر گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل راههای مواصلاتی موفق به کشف یک تن گیاه دارویی آنغوزه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوذر سیفی افزود: این میزان آنغوزه از بخش ساردوییه جیرفت به صورت غیرمجاز برداشت شده بود که بدون گواهی حمل، در حال انتقال به سمت استان فارس بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت تقریبی این محموله حدود 80 میلیون تومان است،خاطرنشان کرد: متخلفان که برای برداشت این میزان آنغوزه، بین 12 تا 15 هزار بوته گیاه را از بین برده اند تحویل مراجع قضایی شدند.

سیفی با اعلام اینکه اشخاصی اجازه برداشت آنغوزه از عرصه های طبیعی را دارند که قرارداد طرح با منابع طبیعی امضا کرده باشند، تصریح کرد: براساس این قرارداد بهره برداران باید برای حراست از منابع طبیعی و جایگزین کردن گیاهان برداشت شده اقدام کنند.

 وی افزود: گواهی حمل این گیاه دارویی هم فقط به افراد دارای قرارداد اعطا می شود و کسانیکه فاقد این گواهی باشند از نظر پلیس و دستگاه قضایی قاچاقچی محسوب می شوند.

یادآور می شود: آنغوزه یک گیاه دارویی بسیار ارزشمند و از تیره چتریان است که از جمله خواص شناخته شده آن کمک به درمان اختلال های عصبی در کودکان، کاهش فشار خون، درمان بیماریهای قلبی و عروقی، کمک به هضم غذا، جلوگیری از حمله های هیستریک، رفع درد دندان، رفع عفونت در بدن، درمان سیاه سرفه، درمان برونشیت و رفع یبوست است.

شیره این گیاه برای فرآوری و تبدیل به فراورده دارویی به خارج از کشور صادر می شود و در داخل، امکان فرآوری آن وجود ندارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.