دبیر علمی همایش ملی عطارد خراسان گفت: همایش ملی عطاردی قوچانی با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ‌اکبر نوایی در نشست خبری برگزاری همایش ملی عطارد افزود: هدف از برگزاری این همایش، تجلیل از مقام علمی مرحوم شیخ عزیزالله عطاردی و ارائه رهیافت‌هایی برای پژوهشگران، محققان و طلاب حوزه علمیه وآشنایی با سیره و شخصیت اخلاقی ایشان است .

وی ادامه داد:علامه عطاردی قوچانی از شخصیت‌های علمی است و فردی موثر، متفکر و اندیشمند بوده که برای احیای امر امامت و شریعت اسلامی تلاش‌‌های موثر و کارآمدی در حوزه مطالعات دینی انجام داده است و دغدغه مرحوم علامه را درک حقایق تاریخی خراسان دانست.

دبیر علمی همایش ملی عطارد خراسان  گفت:این همایش به پاس هفتاد سال مجاهدت علمی  ایشان و فعالیت های مختلف ایشان  از جمله تالیف 72 جلد کتاب درباره حدیث‌ هایی با ارائه سند آن از امام علی (ع) تا امام عسکری (ع) را انجام داده است.

حجت‌الاسلام نوایی تصریح کرد: علامه عطاردی سفرهای علمی بسیاری به مکه، مدینه، هندوستان، پاکستان، یمن، انگلیس و فرانسه داشته است.

حجت‌الاسلام نوایی تصریح کرد: علامه عطاردی سفرهای علمی بسیاری به مکه، مدینه، هندوستان، پاکستان، یمن، انگلیس و فرانسه داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون 50مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است،افزود: پس از انجام ارزیابی‌‌های لازم توسط هیئت داوران، سرانجام 31 عنوان مقاله امتیاز بالایی دریافت کردند که در قالب کتابی با عنوان مجموعه مقالات همایش در حدود 800 صفحه منتشر می‌شود.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.