در نمایش «آوریل 1912» تماشاگر صرفاً یک سبک خاصی را نمی‌بیند؛ بلکه در ادغام چندین سبک از تماشای آن لذت می‌برد.

«آوریل 1912» مختص به یک سبک خاص نیستفرید قادرپناه کارگردان نمایش «آوریل 1912» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داستان اثر خود بیان کرد: اتفاقی برای یک خانواده روی داده است که بازپرس با وارد شدن به زندگی آن‌ها و بازجویی، اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص انگیزه انتخاب این نمایش گفت: نمایشنامه‌های زیادی در این مدت خوانده‌ایم؛ ولی متناسب با ایده‌های ذهنیمان نبوده است. به همین منظور نمایشنامه را به صورت کارگاهی نوشتیم تا در خور ذهنیتمان باشد.

قادرپناه در رابطه با سبک اثر خود مطرح کرد: ما کارمان تئاتر است و صرفاً فقط به دنبال یک سبک خاص در کارهایمان نیستیم. هدف ما لذت‌بردن تماشاگر از دیدن نمایش است.

وی در این راستا افزود: متن نمایش رئالیستی است؛ اما شیوه‌های اجرایی گریزی به سبک‌های دیگر هم می‌زند و با نورپردازی و دیالوگ‌ها آن را فضاسازی کرده‌ایم تا مخاطب همذات‌پنداری بیشتری با آن برقرار کند.

قادرپناه در رابطه با اجرای خود در تماشاخانه مشایخی بیان کرد: اثر قبلی را هم در این تماشاخانه روی صحنه برده‌ایم. حتی سالن‌های دیگر هم بوده که ما خود نخواسته‌‌ایم؛ زیرا که اینجا محیطی دارد که احساس راحتی بیشتری را شکل می‌دهد و متناسب با فضای کاری ماست.

وی با بیان اینکه صرفاً نمایش نباید به یک ژانر خاصی اطلاق شود، عنوان کرد: نمایش می‌تواند چندین سبک را در کنار هم داشته باشد و اطلاق به یک ژانر خاصی نشود؛ زیرا انسان می‌تواند از هر طریقی که نمایش را به سمع و بصر مخاطب برساند، همان روش را باید پیش بگیرد و خودش را محدود به یک سبک خاصی نکند.

گفتنی است؛ نمایش «آوریل 1912» به کارگردانی فرید قادرپناه و رامین معصومیان از 22 آذر الی 30 بهمن در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.