ادعای آمریکا درباره همکاری مقامات ارشد ونزوئلا با قاچاقچیان مواد مخدر

آمریکا مدعی شد برخی از مقامات ارشد دولت ونزوئلا با باندهای قاچاق مواد مخدر در ارتباط هستند.

ادعای آمریکا درباره همکاری مقامات ارشد ونزوئلا با قاچاقچیان مواد مخدربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات قضائی آمریکا با مطرح کردن ادعایی، شماری از مقامات ارشد دولت ونزوئلا به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر متهم کرد.

براساس ادعای مقامات قضائی آمریکا، شماری از مقامات ارشد ونزوئلا شامل رئیس گارد ملی و رئیس سابق آژانس مبارزه با مواد مخدر این کشور در فعالیت های تجاری و قاچاق کوکائین دست داشته اند.

مقامات قضائی دادگاه بروکلین نیویورک با اشاره به اسناد ادعایی موجود در محاکم قضائی اعلام کردند، نستر رورول، رئیس سابق آژانس مبارزه با مواد مخدر ونزوئلا و متحد قدیمی هوگو چاوز، رهبر سوسیالیست این کشور، از جمله کسانی است که به همکاری در خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر در این کشور دست داشته است.

درصورت اثبات اتهامات، مقامات قضائی آمریکا یکی از مقامات ارشد ونزوئلا را به جرم تبانی در تجارت مواد مخدر محاکمه خواهند کرد.

این در حالی است که این مقام ارشد ونزوئلا، در سال های اخیر ضمن رد کردن اتهامات آمریکا در باره ناتوانی کاراکاس در کنترل و مهار قاچاق محموله های مواد مخدر، معتقد است کشورش در سرکوب و جلوگیری باندهای قاچاق مواد مخدر از کلمبیا موفق بوده است.

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا، ضمن اعتراض به اقدامات و اظهارات مقامات قضائی آمریکا خواستار جلوگیری از ادامه اینگونه اظهارات بی اساس از سوی رهبران واشنگتن شدند.

درحالی که پیتر کار سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا و همچنین سخنگوی دفتر حقوقی بروکلین که مسئولیت رسیدگی به اینگونه اتهامات را برعهده دارد از ارائه جزئیات بیشتر دراین باره خودداری می کند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ضمن رد کردن اینگونه اتهامات، اقدامات قضائی واشینگتن را در چارچوب مخالفت و تلاش برای بی اعتبارکردن کشورش توصیف کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار