در گفتگو با پرس تی‌وی؛

ابراز خوشبینی سفیر روسیه در ایران درباره اجرای برجام

سفیر روسیه در تهران درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تا ماه دیگر، ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، سفیر روسیه در ایران در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و شروع لغو تحریم های ایران تا یک ماه دیگر بسیار ابراز خوشبینی کرد.

«لوران دجاگاریان» گفت:« روسیه برای حل مسئله هسته ای ایران نقش بسیار سازنده ای ایفا کرد. روسیه در مذاکرات هسته ای نیز همین رویکرد را دنبال می کرد. مواضع ایران به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده است. مواضع شرکای غربی نیز به اندازه کافی عملیاتی بوده است.»

وی افزود:  همکاری طرف ایرانی و طرف غربی سبب شده است کارها بسیار خوب پیش برود. این روند مثبت است. انتظار داریم روند اجرایی شدن برجام  پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی شروع شود و لغو تحریمها نیز از ابتدای سال آینده (میلادی) آغاز گردد. من بسیار خوشبین هستم.»

وی در ادامه افزود:«درباره روابط با ترکیه نیز باید بگویم ترکیه شریک بسیار مهمی برای ما به شمار می رود. ترکیه شریک بسیار مهمی برای مقابله با دشمن مشترک یعنی تروریسم است. موضع ما کاملا روشن است. رئیس جمهور روسیه در سخنرانی اخیر خود در پارلمان روسیه دقیقا به همین مسئله اشاره کرد.»



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار