خروج سامانه بارشی از نیمه شرقی کشور/جوی پایدار و سرد در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوایل شب سامانه بارشی از نیمه شرقی کشور خارج شده و در سایر مناطق جوی پایدار و سرد حاکم خواهد بود.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی و پیش یابی اوایل امشب بارش در شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرقی پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه تا اوایل امشب بارش به شکل برف و  باران در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت، گفت: استان‌های ساحلی خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی بارش باران را خواهند داشت که از اواخر وقت امروز ضمن کاسته شدن این نا پایداری بارش با شدت کمتری به شمال شرق کشور به شکل پراکنده برف و باران معطوف خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: اوایل شب بارش‌های پراکنده برف و باران در شمال شرق کشور و نیمه شرقی به طور کامل پایان خواهد یافت.

اصغری در خصوص هوای سایر مناطق کشور گفت: سایر  مناطق کشور جوی پایدار و سرد را سپری خواهند کرد.

وی در خصوص هوای امروز پایتخت تصریح کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری در پاره‌ای نقاط مه آلود بوده که به تدریج شاهد کاهش ابر و گاها وزش باد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جاده‌های استانی منتهی به شمال شرق کشور  به دلیل مه غلیظ، با کولاک برف و کاهش دید مواجه خواهند شد، افزود: از افرادی که در این جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند خواست تمامی توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

اصغری با بیان اینکه با افزایش  فشار هوا، کاهش دما و استمرار آن را در مناطقی غیر از نیمه شرقی کشور خواهیم داشت، گفت: صبح امروز شهر کرد 9 درجه نسبت به دیروز صبح هوایش سردتر شده است و تا پایان دی ماه به طور متوسط هوای کشورمان یک درجه سردتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه جوی پایدار در اکثر شهرهای صنعتی و پر جمعیت حاکم خواهد بود، تاکید کرد: آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به دلیل جوی پایدار پدید خواهد آمد که توصیه می‌شود گروه‌های حساس از حضور در فضاهای آزاد و ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: هم اکنون که پاییز رو به اتمام است 84.5 میلی‌متر بارش را در کل کشور داشته‌ایم که در واقع 35 درصد از بارندگی‌های یک سال آبی را دریافت کرده‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار