جاده خوی – رازی به عنوان محور توسعه شرق و غرب کشور نامگذاری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ فرماندار خوی در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام این خبرگفت: دربخش راه وحمل ونقل جاده ای قرار است با چهار بانده کردن جاده رازی - ایواوغلی از نقطه صفر مرزی تا سه راه ایواوغلی، این جاده بعنوان محور توسعه شرق و غرب کشور نامگذاری شود.

وی درادامه به مسائل فرهنگی اشاره کرد وافزود:مسائل فرهنگی جزء ضروریت های اولیه زیست اجتماعی وبشری است که دراین صورت شهرستان خوی درارای فاقد سینما فرهنگسراوخانه فرهنگی محلات است که درنظر داریم دربخش فرهنگی یک فرهنگسرای بزرگی درخوی احداث کنیم .

حسین سیوانی درادامه به مشکلات آب وبهداشت این شهرستان اشاره کرد وگفت: پیگیر احداث سد غازان وانتقال آب شرب از سد آغ چای به خوی هستیم ، تا مشکلات آب این شهرستان حل شود ودربخش بهداشت ودرمان نیز درنظر داریم بیمارستا ن آیت الله خویی را به اتمام برسانیم .

فرماندارخوی دربخشی از سخنان خود به مهمترین پروژه های قابل افتتاح درسال 95 اشاره کرد افزود: درسال آینده شاهد افتتاح استادیوم 5 هزارنفری 7 تیر، بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعی، بیمارستان 217 تختخوابی، هتل 5 ستاره امام رضا(ع) در فیرورق، تکمیل جاده خوی - سلماس، بهره برداری از مسیر 8 کیلومتری جاده خوی - ایواوغلی خواهیم بود.

وی درادامه از برگزاری همایش توسعه خوی در سال آینده خبر داد و گفت: در نظر داریم با برآورد ظرفیت های موجود و نسبی شهرستان و با استفاده از صاحبان سرمایه و ایده و سرمایه گذاران بومی و سرمایه گذاران غیربومی و خارجی، از طریق این همایش شاهد رشد و توسعه چشمگیرشهرستان خوی باشیم.

سیوانی در ادامه به ظرفیت فرهنگی، اقتصادی و توریستی شمس تبریزی اشاره کرد و افزود: شمس تبریزی شیخ بزرگ عرفان و برخاسته از فرهنگ مذهبی اسلامی - ایرانی است و بنده معتقدم که استفاده بهینه از ظرفیت شمس می تواند خوی را به قونیه دوم تبدیل کند.

انتهای پیام/س

 

برچسب ها: کشور ، توسعه ، خوی ، جاده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.