معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سالانه 3 تا 4 هزار سند استاندارد ملی تدوین می‌شود و اکنون 28 هزار سند استاندارد در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛اباذری ادامه داد:‌ انگ‌گذاری فلزات گران‌بها که سالانه 10 هزار مورد نمونه‌برداری و آزمون از آنها صورت می‌گیرد، بخش دیگری از اقدامات کارکنان سازمان استاندارد و اداره کل‌های این سازمان در استان‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نازل‌های سوخت به‌صورت گسترده مورد توجه مأموران و بازرسان حوزه استاندارد قرار دارد که برای این مهم نیز به‌صورت سالانه 80 هزار نمونه‌برداری و آزمون انجام می‌شود.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: با وجود اقدامات صورت‌گرفته در زمینه ارتقای کمی و کیفی استاندارد در سراسر کشور لازم است الگوهای استاندارد از سوی عموم مردم و مسئولان بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه استاندارد برای تمام کالاهای تولیدی و صنعتی، خاطرنشان کرد: با اهداف موردنظر رهبر معظم انقلاب فاصله زیادی داریم که تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این راستا بسیار مفید است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های علمی، صنعتی و اقتصادی، یادآور شد: مطابق آمار ارائه‌شده از سوی مسئولان حدود 140هزار دانشجو و 2 هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها در استان قزوین فعالیت می‌کنند که می‌توانند نقش قابل توجهی در ارتقای توان فکری و علمی استان قزوین داشته باشند.

این مسئول مطرح کرد: وجود 3 هزار و 500 واحد صنعتی که برخی از این واحدها صاحب‌نام و برند محسوب می‌شوند در معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان نقش قابل توجهی دارد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.