انحلال وزارت نیرو و بازرگانی،خط مشي راهبردي صنعت برق در افق 1404 و وضعیت نگران کننده سفره های زیرزمینی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صنعت نیرو بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،صنعت نیرو در هفته گذشته خبرهای متنوعی در عرصه‌های مختلف بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


نائب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و وضعیت سفره های زیرزمینی سیار نگران کننده است و از طرفی بارندگی های اخیر نیز این مشکل را حل نخواهد کرد.


با توجه به طرح پیشنهادی سازمان مدیریت به دولت بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و وزارت جدید انرژی تشکیل شود.


حجم بارش های کشور از آغاز سال آبی جاری (اول مهرماه) تا پایان هفته گذشته (بیستم آذرماه) با ثبت 11میلیمتر بارندگی در هفته گذشته، به 79 میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش داشته است.


مديرعامل شرکت مادر تخصصي توانير گفت: صادرات برق سالانه حدود 600 ميليون دلار ارز آوري براي کشور داشته است.


مدیرعامل شرکت توانیر از احتمال افزایش قیمت برق در بودجه سا ل 95 خبر داد و گفت: هم اکنون بحث‌هایی در وزارت نیرو و هیات دولت برای افزایش قیمت برق وجود دارد.


مديرعامل شركت توانير گفت: طي برنامه ششم توسعه ميزان صادرات برق به 2.5 برابر ميزان فعلي افزايش خواهد يافت و ارزش اقتصادي صادرات برق در سال گذشته 600 تا 800 ميليون دلار بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، سفره زمینی ، قیمت ، نیرو ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
درنقاط سیلاب خیزبایدسدمخزنی زیرزمینی ساخت وجلوی رودخانه های آب شیرین که به خارج ازکشورودریامیروندبایدسدساخت،آب آن بایددرسدمرکزی که درمنطقه سردسیرزیرزمین هست پس اندازشود،همچنین برف های جاده ای بایدتبدیل به آب شرب شوداین روش بایدتاابدادامه یابد
آخرین اخبار