فرانسه به اتباع خود توصیه کرد از رفتن به یک پارک ملی در بورکینافاسو خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار اخباری در مورد تهدید افراط گرایان مالی برای ربودن گردشگران خارجی ، سفارت فرانسه در بورکینافاسو روز چهارشنبه به اتباع فرانسوی توصیه کرد از سفر به پارک ملی وی W در شرق این کشور خودداری کنند.

این پارک که در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو، ثبت شده و بخش هایی از آن در کشورهای نیجر و بینین قرار دارد،‌سالانه به ویژه در فصل شکار در بورکینافاسو بین ماه های دسامبر و مه، پذیرای هزاران گردشگر است.

نادیا فانتون دیپلمات سفارت فرانسه اعلام کرد:«ما اطلاعاتی در مورد تهدیدات تروریست های شمال مالی دریافت کرده ایم. در این پارک ملی احتمالا تهدیداتی در مورد ربودن اتباع خارجی وجود دارد.»

منابع نزدیک به دستگاه های امنیتی بورکینافاسو تایید کردند افراط گرایان در پی ایجاد اردوگاه های در این پارک ملی وی هستند که به دلیل شکل پر پیچ و خم رودخانه نیجر به این شکل نام گذاری شده است.

مرز بورکینافاسو با مالی که در 600 کیلیومتر در غرب پارک ملی وی گسترده شده است، پیش از این نیز به دلیل احتمال ایجاد ناامنی از سوی افراط گرایان؛ برای مقامات فرانسه منطقه قرمز شناخته می شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار