باهنر در کنگره جمعیت آبادگران:

خواب برخی‌ها برای ورود خبرگان به بحث‌های سیاسی و جناحی تعبیر نمی‌شود

نایب رئیس‌مجلس گفت: خواب برخی‌ها برای ورود خبرگان به بحث‌های سیاسی و جناحی تعبیر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی که امروز صبح (26 آذر ماه) برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم به این احساس رسیده‌اند که نتیجه انتخابات در سرنوشت‌شان بسیار موثر است، به همین خاطر است که در هر انتخاباتی که داشتیم، سه ماه پیش از آن پیش‌لرزه داشته‌ایم و 8 ماه کشور درگیر آن بوده، در صورتی که در کشورهای دیگر این چنین نیست.

ما دو انتخابات در پیش رو داریم و با تصمیمی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته شد، قرار شد هر دو انتخابات با هم منطبق شوند که این مسئله تقدیم رهبری شد.

وی افزود: قرار شد که از این پس با توجه به 4 انتخاباتی که داریم به صورت دو به دو باهم برگزار شوند که اگر هر دو انتخابات با هم منطبق شوند هر دو سال یکبار انتخابات خواهیم داشت که این کار معایب و خوبی‌هایی دارد که یکی از عیب‌های آن تحت‌الشعاع قرار گرفتن انتخابات دیگری است. که این مسئله نیز باید حل شود.

وی در ادامه افزود: بنا به تصمیمات مقرر شده، هر دوسال یک انتخابات داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل حساسیت انتخابات سال 92 ریاست جمهوری انتخابات شوراها نادیده گرفته شد که این مسئله باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ما مشکلی در مورد مجلس خبرگان نداریم اما برخی‌ها سعی دارند که خبرگان را سیاسی کنند، گفت: درباره مجلس همه طیف های سیاسی حضور دارند، اما در خبرگان جای این مسائل نیست و مجلس خبرگان را نمی‌توان وارد بحث‌های سیاسی و جناحی کرد، اگر برخی این خواب‌های غلط را می‌بینند که با ورود چهره‌های جدید بتوانند مجلس خبرگان را تغییر دهند، خوابشان تعبیر نخواهد شد و هوشیاری مردم از این مسئله جلوگیری خواهد کرد.

باهنر با اشاره به مشکلات پیش روی کشور اظهارداشت: ما اگر بخواهیم بخش خالی ایران را ببینیم خیلی ضعف داریم ، بیکاری، رکود، بی‌مبالاتی فرهنگی،‌ از جمله این مشکلات است. اوضاع تولید ما منجمد شده و وضعیت تورم مناسب نیست. البته در بخش پر لیوان کارهای عظیمی صورت گرفته، از جمله الگوی مردم‌سالاری دینی که انقلاب‌های کشورهای دیگر را دگرگون کرد و این الگو بالاترین سیستم‌ دمکراسی حاکم بر نظام های دنیا است.

وی افزود: البته اینکه برخورد دو گانه با این مسئله می‌شود بحث دیگری است، مانند همان اتهاماتی که در بحث هسته‌ای به ایران نسبت دادند که اکنون مجبور به پس گرفتن همان اتهامات دروغین شدند.

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه سابقه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در 4 و 5 سال اخیر تحریم‌ها غلیظ تر شد که البته ما از اول انقلاب تحریم‌ بوده‌ایم اما بیشترین و سریعترین پیشرفت ها را در حوزه نظامی داشته‌ایم و هیچ دشمن احمقی اشتباهی نخواهد کرد که اگر دست به حماقت بزند ایران واکنشی نشان خواهد که حتی فکرش را هم نمی کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.