همچنان که کاربران شبکه های اجتماعی به طور تصاعدی در حال رشد اند، پیشرفت سریع اینترنت، ماهواره و فناوری های دیجیتالی، ارتباط همزمان میان بخش های وسیعی از جهان را ممکن ساخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رشد قارچ گونه شبکه های اجتمایی امروزه به حدی زیاد شده است که دیگر نمی توان نام های تمام آن ها را به حافظه سپرد.

در کنار این موضوع،امنیت این شبکه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که شاید گفت مهمترین موضوع این گزارش اهمیت امنیت شبکه های اجتمایی است.

این شبکه ها علاوه بر مزیت هایی خوبی که دارند می توانند بسیار خطرناک باشند به طوری که تا به امروز کانون خانواده های زیادی را از هم جداکرده است،در گفتگو با یکی از همشهریان که دچار یکی از این مشکلات شده بود گفت:متاسفانه به دلیل اعتماد بدون شناخت به یکی از اقوام،او تمام عکس های شخصی ام را در شبکه های اجتمایی پخش کرده است و چه بسا از این مشکلات مشابه که حتی از روی موبایل شخص بدون اینکه خودش متوجه شود اقدام به سرقت اطلاعات شده است .

یا در موردی دیگر که از سایت پلیس فتا منتشر شده بود : رئیس پلیس فتا غرب استان تهران درمورد سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربران توسط هکرها در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام هشدار داد.

مجید ارتقایی کارشناس مسائل جنگ نرم و شبکه های اجتمایی هم با اشاره به اینکه استفاده از این شبکه ها امروزه به امری مرسوم تبدیل شده است افزود:فرهنگ استفاده از این شبکه ها باید بیشتر از گذشته ترویج شود زیرا خطرات این شبکه ها هروزه بیشتر می شود.
وی تصریج کرد:بسیاری از این شبکه ها مانند وایبر،لاین،نانگو وخیلی از برنامه هایی که رواج اجتماعی پیدا کرده اند ، دارای حفره های امنیتی فراوانی هستند تا آنجا که می توانند از دوربین موبایل به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنند و حتی به تمام اطلاعات شخصی موبایل شما دسترسی پیدا کنند.

شاید انتخاب اینکه از این فضاهای مجازی استفاده کنیم یا نه برای همه ما مشکل باشد و ما در این گزارش پای صحبت خانواده های مخالف و موافق استفاده از این فضاهای مجازی نشستیم تا با برخی از نظرات آنها هم در این گزارش کمک بگیریم.

خانم امامی مادر به عنوان مادر یک خانواده معتقد است استفاده از این فضاهای مجازی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در جامعه است و استفاده ان برای دختر 7 ساله وی ضروری نیست زیرا پاسخگویی به نیاز کودکان بهتر از طریق خانواده انجام شود و جذابیت زیاد این فضا ها باعث زیاده روی د استفاده از آن و ضرر رساندن به بینایی بچه ها می شود.

 آن تاکید دارد خانواده هاباید بر استفاده کودکان از این فضاهای مجازی نظارت داشته باشند و مانع زیاده روی در استفاده آنها شوند تا بچه ها دچار تنبلب و چاقی هم نشوند.

آقای برزگرهم که پدر 3 نوجوان و جوان است معتقد است این فضای مجازی اگر درست و به اندازه استفاده شود برای تحصیل و افزایش دانش عمومی بسیار مناسب است.

 وی خواستار فیلتر شدن صفحات و شبکه های مستعجل بیشتر از گذشته در کشور شد و گفت:برخی از آنها سعی در منحرف کردن اذهان جوانانبه خصوص علیه اسلام دارند.

ارتقایی کارشناس مسائل جنگ نرم و شبکه های اجتمایی افزود:اگر لازم است که به دلایل مختلف از این شبکه ها استفاده شود بهتر است که از تلگرام،بیسفون،هایک و فانوس استفاده شود زیرا از امنیت بیشتری نسبت به سایر رقبا برخوردارند و مواظب باشیم عکس ها وفیلم های خصوصی را وارد این شبکه ها نکینیم.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.