تاکنون 300 نفر در مازندران به علت آنفولانزای نوع اچ وان، ان وان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون 3 مورد فوتی به علت بیماری آنفولانزای خوکی در استان داشتیم که هر سه مورد بیماری زمینه ای داشتند، گفت: تاکنون 300 نفر در مازندران به علت آنفولانزای نوع اچ وان، ان وان بستری شدند که عده ای از آن ها مرخص و درمان شدند.

قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه سالانه 10 تا 20 درصد مردم به آنفولانزا مبتلا می شوند، افزود: هر 10 سال شکل آنفولانزا به علت سرمای شدید تغییر می کند.

به گفته وی؛ افرادی که بیماری های نارسایی قلب، نارسایی کلیوی و ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برند بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه ویروس آنفولانزا یک ویروس فصلی است، تصریح کرد: دو نوع آنفولانزای نوع ای و بی داریم که نوع ای به همان آنفولانزای خوکی معروف بوده و خطرناک تر است.

جان بابایی افزود: علائم این بیماری با درد گلو، سرفه های خشک، درد عضلات و تب خفیف است.

وی یادآور شد: مصرف مایعات و شستشوی مداوم دست ها از این بیماری تا حدودی جلوگیری می کند و جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افرادی که به این ویروس مبتلا شدند باید استراحت کنند و از نزدیک شدن به افراد سالم و ارتباط با آن ها پرهیز کنند.

جان بابایی با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای تزریق واکسن نیست، تصریح کرد: برای افرادی که دچار این بیماری هستند کمبود دارو نداریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: مورد ، بستری ، آنفولانزای ، نوع ، اچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.