مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تب برفکی یکی از بیماری‌های واگیر دام است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران تحمیل می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سیدبهمن نقیبی در جلسه‌ای که با حضور کلینیسین‌های فعال و مدیران بخش دولتی دامپزشکی  اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماری‌های واگیر دام است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: آمادگی مجموعه دامپزشکی استان قزوین برای هرگونه اقدام لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در این استان است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: بررسی‌های به عمل آمده در نمونه‌های أخذ شده از موارد بیماری حاکی از تغییر روش ویروس است که این تغییرات ژنتیکی در ویروس کار پیشگیری از بیماری صرفاً با اتکا به واکسن را با مشکل مواجه می‌کند.

نقیبی از تمام دام‌پزشکان بخش خصوصی درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد بیماری در سطح استان قزوین ضمن ارتباط با بخش دولتی مراتب را در اسرع وقت اطلاع‌رسانی کرده و برای پیشگیری از شیوع بیماری در بین دامداری‌ها، ضوابط بهداشتی ـ قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: دامداران از هرگونه نقل و انتقال غیر مجاز دام اکیدا خوداری کنند.

گفتنی است، دام‌پزشکان بخش خصوصی نیز هر یک با بیان مشاهدات و نحوه درمان تب برفکی مواردی را بیان و تجربیات گذشته را در اطلاع‌رسانی به دامداران برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی ذکر کردند.



انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.