فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: برقراری امنیت در جامعه از اولویت های کاری پلیس است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سردار عليرضا صالحي با بیان این مطلب گفت: يكي از دلايل پيروزي انقلاب اسلامي ايران به خطر افتادن امنيت مردم در آن زمان بود، اما انقلاب در آن زمان به مردم اعتماد كرد و مسئوليت امنيت را به آنها سپرد.

وي افزود: كلانتري ها و پاسگاه ها به عنوان اولين محل حضور مردم در هنگام رسيدگي به حقوقشان بايد پناهگاهي امن براي مردم و شهروندان باشند، كه خوشبختانه اين موضوع در بسياري از يگان هاي انتظامي در سايه مديريت شايسته تحقق يافته است.

اين مقام ارشد انتظامي تاكيد كرد: بايد احترام به مردم و رعايت حقوق شهروندي را سرلوحه كارهايمان قرار داده و با مردم با متانت و خوشرويي رفتار كنيم تا مردم از ما راضي باشند.

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر اينكه امنيت مهم ترين عامل در آرامش خاطر مردم است، گفت: رعايت حقوق شهروندي و احترام به مردم سرلوحه كار پليس است.

صالحي با اشاره به تاثير آموزش در انجام بهتر وظايف، تصريح کرد: توجه عملي به آموزش بايد مد نظر باشد تا تمام کارکنان براساس دستورالعمل هاي ابلاغي از آموزش هاي لازم برخوردار باشند، چراکه صدور آموزش از الزامات کار انتظامي است.

فرمانده انتظامي استان زنجان، امنيت دروني كه مبتني بر گفتار و رفتار ديني باشد، را سبب وصل شدن انسان به بارگاه الهي اعلام کرد و بيان داشت: اگر انسان عملش را صالح كرده و به خدا نيز ايمان داشته باشد، خليفه خداوند در روي زمين مي شود.

وي با بيان اينكه بعد روحي و رواني ناظر بر رفتار و اعمال ما است، اظهار داشت: روحانيت مي تواند كمك بزرگي براي ايجاد امنيت روحي و رواني در ما باشد.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه امنيت در بعد اجتماعي و بيروني براي انسان مهم است، گفت: امنيت در بعد اجتماعي و بيروني براي اصلاح دنيايي است كه رستگاري در آن بر پايه دعوت به امر به معروف و نهي از منكر است.

صالحي، انضباط را پيش زمينه اصلي تامين امنيت و پايه و اساس کار و ماموريت هاي پليس در جامعه دانست و افزود: فرماندهان و مسئولان بايد در اين مقوله اهتمام کافي داشته باشند و با نظارت مستمر بر زير مجموعه بر تحکيم پايه هاي انضباطي تاکيد کنند.

وي بر حضور به موقع پليس در صحنه حوادث تاکيد کرد و گفت: بايد کيفيت رسيدگي به خواسته هاي قانوني مردم مورد توجه قرار گيرد و تلاش بر اين است که در اين حوزه نيز کيفيت کار را بالا برده و مودبانه با مردم و قاطعانه با هنجار شکنان رفتارشود.

فرمانده انتظامي استان زنجان خاطرنشان کرد: پليس بايد در تمام خدمات مربوط به مردم ،بي منت ارائه خدمت کند که اين موضوع از تاکيدات مقام معظم رهبري نيز است.


انتهای پیام/س


برچسب ها: امنیت ، جامعه ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.