شهرستان رستم در استان فارس اگر چه شهرستانی نوپا است اما دیرینگی آن به 4 هزار و 400 سال پیش می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرستان رستم در حدود 1 هزار و 200 كیلومتر مربع گستردگی دارد و مركز آن شهر مصیری است كه در 154 كیلومتری شهر شیراز جای گرفته است.

این شهرستان از سوی شمال با استان كهگیلویه و بویراحمد، از سوی شرق و جنوب با شهرستان ممسنی و از سوی غرب با شهرستان گچساران مرز مشترك دارد.

شهرستانی نوپا اما با قدمت 4 هزار و 400 سال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس می گوید: بر اساس شواهد و مستندات تاریخی، شهرستان رستم یکی از کهن ترین مناطق ایران باستان به شمار می رود .

شهرستانی نوپا اما با قدمت 4 هزار و 400 سال

برای این شهرستان نوپا از نظر قدمت تاریخی، سه دوره پیش از تاریخ، دوران تاریخی و دوران اسلامی را می توان در نظر گرفت، تمدن های پیش از تاریخ شهرستان مربوط به هزاره ی هشتم پیش از میلاد و تمدن های تاریخی آن مربوط به 4 هزار و 400 سال پیش است.


شهرستانی نوپا اما با قدمت 4 هزار و 400 سال

امیری ادامه می دهد: عمده تمدن های موجود شهرستان مربوط به دوران ایلامی، ماد، هخامنشی، اشکانی، سامانی و سلسله های اسلامی است.

شهرستانی نوپا اما با قدمت 4 هزار و 400 سال

وی می افزاید: از جمله آثار تاریخی و گردشگری شهرستان چشمه سارهای مراسخون، آبشار پای تف، سراب سیاه منصورآباد، گود انجیر، تل بندو، نقش برجسته ایلامی گورنگون و گور دخمه دائو است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: شهرستانی ، نوپا ، قدمت ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.