کار ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز تا چهارم دی ماه جاری ادامه دارد.

حسن بیگی افزود: پس از اتمام کار رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به مدت پنج روز در مراجع چهارگانه، از پنجم تا 14 دی ماه جاری نیز کار تعیین صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی ادامه دارد و نامزدها بعد از این تاریخ 10 روزفرصت دارند در صورت هر گونه اعتراض، مطابق مفاد مندرج در قانون شکایات خود را مطرح کنند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید با مدارک کامل شامل اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه عکسدار، اصل و تصویر کارت ملی، 10 قطعه عکس سه در چهار جدید، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی، اصل و تصویر برگه پایان خدمت و یا مدرک معتبر معافیت، مدارک ایثارگری و گواهی رسمی قبول استعفا از پست های دولتی به فرمانداری های مرکز حوزه اصلی انتخابیه مراجعه کنند.

وی افزود : ثبت نام نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز برابر تقویم انتخابات وزارت کشور از 26 آذرماه جاری به مدت هفت روز آغاز شده و بر اساس آخرین اخبار دو نامزد تاکنون برای این رقابت ها نام نویسی کرده اند که یکی از آنها مراحل ثبت نام خود را از طریق وزارت کشور و دیگری در فرمانداری اراک انجام داده است.

هفتم اسفند ماه به طور همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود.

استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری دارای دو کرسی نمایندگی و در مجلس شورای اسلامی دارای هفت کرسی نمایندگی است.

شش حوزه انتخابیه اصلی استان مرکزی شامل اراک، کمیجان و خنداب با دو نماینده، تفرش، آشتیان و فراهان با یک نماینده، دلیجان و محلات با یک نماینده، خمین یک نماینده، شازند یک نماینده و ساوه و زرندیه یک نماینده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اراک ، مجلس ، انتخابیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.