رئیس سازمان سلامت محیط و کار از احتمال تعطیلی مدارس و محدودیت ترافیکی به علت آلودگی هوا در تهران خبر داد.

دکتر صادق نیت رئیس سازمان سلامت محیط و کار در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در وزارت بهداشت گفت: طی چند روز گذشته آلودگی هوا از حد معمول بیشتر و در حد ناسالم برای گروه‌های پر خطر و حساس و در برخی روزها برای افراد سالم نیز خطر آفرین بوده است، آلودگی در برخی مناطق تهران بیشتر و بر این اساس پیشنهاد وزارت بهداشت برای اقدامات جدی‌تر بوده است. 

وی افزود: نوع آلودگی بیشتر از نوع ذرات 2.5 میکرون و پائین‌تر بوده است. آلودگی های دیگر مثل گاز مونواکسیدکربن قابل قبول است و مشکل اصلی وزارت نیرو 2.5 میکرون است که توسط اتومبیل ها و موتورسیکلت‌ها تولید می‌شود و به علت سوخت مواد نفتی ایجاد می‌شود، به همین دلیل نیازمند اقدام سازمان‌های ذیربط است. 

صادق نیت در خصوص تصمیماتی که در جلسه کمیته اضطرار آلودگی در وزارت بهداشت گرفته خواهد شد، بیان کرد: عوامل آلودگی مثل اتومبیل‌ها باید تحت قوانین و مقررات خاص مثل محدودیت تردد قرار گیرند و یا از حضور قشرهای حساس و پر خطر در محیط بیرون و درمعرض آلودگی جلوگیری شود که از جمله این اقدامات تعطیلی مدارس در برخی نقاط می‌باشد که در این خصوص باید با هماهنگی آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی در پایان گفت: محدودیت فعالیت کارخانه‌هایی که می‌توانند عاملی برای آلودگی هوا باشند نیز می‌تواند از جمله اقداماتی باشد که در کنترل و کاهش آلودگی هوا موثر باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار