مقاله عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز مورد توجه وبسایت های علمی اروپایی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ انتشار این مقاله با عنوان " Does temporary location of ambulances affect response times and patient outcome? "، درInternational Journal of Emergency Medicine ، مورد توجه  وبسایت های علمی اروپایی قرار گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نویسنده اول و مسوول این مقاله، گفت: این مطالعه حاصل ابداع طرح استقرار آمبولانس های اورژانس 115 شیراز از 15 سال پیش و در خارج از ایستگاه های ثابت(ایستگاه های شناور)، در ساعت اوج ماموریت و بر اساس تراکم بیماران صورت پذیرفته است.

دکتر "پیروی"، کاهش معنی دار زمان رسیدن بر بالین بیمار و کاهش معنی دار میزان مرگ و میر زودرس در صحنه حادثه با استفاده از این روش را از خصوصیات این مطالعه می داند که به صورت مداخله محور و در دو مقطع زمانی متفاوت صورت گرفته است.

او که مسوولیت مدیرگروهی سلامت در بلایا دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز را هم بر عهده دارد، افزود: ویژگی منحصر به فرد این مطالعه، استفاده از منابع یکسان مانند نیروی انسانی، آمبولانس و دیگر موارد، در دو حالت استقرار آمبولانس ها در حالت عادی(پایگاه های ثابت) و حالت شناور (پایگاه های متحرک) است که می تواند ظرفیت استفاده از سیستم را همراه با اثرات یاد شده، به ویژهدر زمان های بحرانی، بالا ببرد.

این مقاله توسط Springer منتشر و در پایگاه اطلاعاتیPubmed  نمایه شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.