رئیس انجمن پایانه داران بنادر با تشریح مشکلات پیش روی این صنعت خواستار پیگیری رفع این موانع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ساطعی رئیس انجمن پایانه داران بنادر در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل و تقدیر از فعالان حوزه حمل‌ونقل بندری و دریایی گفت: طبق تبصره دو ماده قانون استخدامی و اداری مالی و تشکیل گارد بنادر کشور در سال 1347 سازمان بنادر می‌تواند نسبت به تشکیل شرکت با حضور بخش دولتی و خصوصی برای اجرای برخی وظایف خود اقدام کند.

وی افزود: اما یک نکته در تبصره جدید برنامه ششم که مربوط به تشکیل شرکت دولتی برای اداره بنادر اصلی است ابهاماتی را ایجاد کرده است که باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

ساطعی با اشاره به وجود نگرانی در تصمیم‌گیری ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی  به علت وجود کمبود ظرفیت گفت:  ما باید به فکر توسعه حمل‌ونقل و ایجاد بندرهای  جدید باشیم و فرصت‌ها را نباید از دست بدهیم.

وی به سند جامع دریایی کشور اشاره کرد و گفت:  در این سند بسیاری از موضوعاتی مانند سواحل کشور، ظرفیت‌های ایجاد شده، خطوط اساسی کشور  مد نظر بود اما اکنون این سند  بلاتکلیف است و این درحالی است که برای آن زحمات زیادی کشیده شد.

ساطعی تصریح کرد: این روز یادآور نقطه‌ای بسیار ارزشمند است زیرا به ما می‌آموزد که چه پتانسیل بالایی در مردم وجود دارد و چه توانایی برای حضور در عرصه‌های اقتصادی دارند.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر از سال‌های گذشته شرایط حضور مردم را فراهم کرده و بخش عظیمی از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی به عنوان شاهد هستند و حضور فعالیت بخش خصوصی نیز مؤیدی بر این موضوع می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار