رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: احسان حدادی و لیلا رجبی به یک اندازه از حمایت های فدراسیون برخوردار می شوند و هیچ تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد نیست.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در المپیک 2012 لندن دوومیدانی ایران 10 سهمیه در ماده های پرتاب دیسک، پرتاب وزنه مردان و زنان، 800 متر، 100 متر، 400 متر، پرش طول، پرتاب چکش، 100 متر با مانع و 20 کیلومتر پیاده‌روی داشت که احسان حدادی، امین نیک فر، سجاد مرادی، رضا قاسمی، سجاد هاشمی، لیلا رجبی، محمد ارزنده، کاوه موسوی، روح الله عسگری و ابراهیم رحیمیان نمایندگان ایران در لندن بودند.

اما طبق اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی، ورودی های این رشته در المپیک ریودوژانیرو تغییر کرده که بر اساس آن ورودی A و B برداشته شد و در هر ماده تنها یک ورودی مدنظر است.

در دوره‌های پیش وجود ورودی B این امکان را برای دوومیدانی‌کاران فراهم می‌کرد تا بتوانند با زمان و امتیاز‌های پایین‌تر هم سهمیه بگیرند اما این ادغام کار آن ها را دشوار کرده است.

با وجود این محدودیت ها، احسان حدادی در پرتاب دیسک، رضا قاسمی و حسن تفتیان در ماده 100 متر، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و محمد جعفر مرادی در ماراتن ورزشکارانی هستند که تا کنون موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک 2016 شده‌اند و همچنان شانس کسب سهمیه از سوی دیگر ورزشکاران این رشته وجود دارد.

رئیس این فدراسیون که شرایط را برای حضور دوومیدانی کاران در المپیک به یک اندازه فراهم کرده است، با تاکید به این نکته که به تبعیض اعتقادی ندارد،گفت: هیچ تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد نیست و احسان حدادی و لیلا رجبی به یک اندازه از امکانات و حمایت های فدراسیون برخوردار می شوند.

وی با اشاره به شرایط تمرینی ملی پوشان، اظهار داشت: طوسی،‌ کمپانی و حدادی در کیش، فصیحی در اصفهان، و توکلی در تهران تمرین می کنند.

کیهانی توجه ویژه به بخش بانوان را مورد توجه قرار داد و گفت: در تلاشیم برای نخستین بار 5 ورزشکار زن را به مسابقات داخل سالن آسیا اعزام کنیم و این اعزام منوط به گرفتن نتیجه حداقلی است.

به عقیده وی اگر که می خواهیم به فکر توسعه دوومیدانی کشور اشیم باید در بخش بانوان استعدادیابی و این حوزه را هدفمند دنبال کنیم چرا که زنان ورزشکار ما ظرفیت بسیار بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ماه نیز، 25 ورزشکار مرد جوان با حضور 6 مربی برجسته با تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات آسیا تمرین کردند و هفته گذشته نیز اردوی 25 دختر ورزشکار با حضور 9 مربی آغاز شد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با تاکید به این نکته که هدف ما از برپایی این اردوها کسب مقام نیست، گفت: ما به ورزشکاران این حوزه با رویکرد حمایتی نگاه می کنیم و در تلاشیم اعتماد به نفس بیشتری به آن ها بدهیم.

او در همین ارتباط خاطرنشان کرد: با بوخونسوف هم صحبت کرده و نظرش را برای آموزش مربیان داخلی جلب کرده ایم که مقرر شد در زمان هایی که در تهران حضور دارد روزانه یک ساعت و نیم به 10 مربی زن و 10 مربی مرد داخلی آموزش دهد.

کیهانی در ادامه و در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از عملکرد دوومیدانی کاران کشور در المپیک چگونه است،‌گفت: به مدال نگاه نمی کنم اما امیدوارم به نتایج کیفی خوبی دست یابیم. اگر رجبی به فینال برسد موفقیت بزرگی حاصل می شود.

وی این فصل را بهترین فصل أماده سازی دوومیدانی دانست و افزود: کارهای کوتاه مدتی که باید انجام می دادیم انجام شده است. همه ورزشکاران ما تکلیفشان مشخص و انتظارات ما نیز از آن ها کاملاً واضح است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: اما برای کارهای بلند مدت تعمق و تامل بیشتری لازم است. من به کار پاره وقت در فدراسیون اعتقادی ندارم چراکه باید تمام وقت به دوومیدانی کمک و فکر کرد.

او در ادامه توجه به پشتوانه سازی در فدراسیون را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه بسیار تمرکز کرده ایم. در حال حاضر با کمک اساتید برجسته دانشگاهی اساس نامه آکادمی ملی دوومیدانی در حال تدوین است که با تصویب این اساس نامه آکادمی را تاسیس و طح ملی استعدادیابی را اجرا می کنیم.

کیهانی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موضوعات در دست اقدام ما احیای مسابقات قهرمانی کشور است که در این صورت در طول سال یک مسابقه سالنی و دو مسابقه در فضای باز خواهیم داشت.

وی در پایان از کمک های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حضور موفق در المپیک ریو قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده بتوانیم درآمدزایی بیشتری از دیگر راه ها داشته باشیم.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار