وزیر بهداشت از بهره برداری از 200 مرکز درمان سرطان در کشور تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان، دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص احداث مرکز جامع سرطان در کشور گفت: در چند استان کشور برای بیماران صعب‌العلاج عملیاتی به کمک وزارت دفاع آغاز کرده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.طبیعی است، اقداماتی که توسط پزشکان و پرستاران در این حوزه صورت می گیرد، در جلسه امروز نمی‌گنجد . شیوع سرطان جهان‌گیر شده است البته در کشور ما به نسبت کشورهای صنعتی کمتر است اما با بالا رفتن سن جمعیت رشد سرطان را شاهد خواهیم بود. 

وی افزود: بیش از 200 مرکز درمان سرطان در کشور در سه سطح شیمی‌درمانی ، رادیو تراپی و درمان های پیشرفته در 13 قطب درمانی آموزشی و پژوهشی به بهره برداری خواهند رسید که این طرح تا پایان سال آینده به اتمام می رسد و بودجه لازم از مسیر طرح تحول سلامت و بخشی از آن توسط خیرین و دانشگاه‌ها تامین می‌گردد. 

وزیر بهداشت در خصوص کمبودها در حوزه درمان سرطان عنوان کرد: ما در حوزه نیروی انسانی کمبود نداریم بلکه کمبود برای فضای فیزیکی و تجهیزات است.رقم سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد است که امیدواریم مشوقی برای ادامه اقدامات باشد. ما انتظار داریم که نظامیان هم با صبر و جدیت سر قول خود بمانند. 

وی در ادامه گفت: برای مراکز بزرگ هزینه 100 میلیاردی و مراکز کوچکتر 50 میلیارد هزینه خواهد شد. 

وزیربهداشت: جواب‌های ما در مورد آلودگی هوا تکراری است
دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز جامع درمانی سرطان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مسئله آلودگی هوا گفت: مردم به مسئله آلودگی هوا عادت کرده‌اند، بنابراین جوابهای ما تکراری است که نیاز به یک عزم ملی داریم. این کار بسیار سخت است، مثل یک جراحی است که سلامت را به دنبال دارد آنچه ما در حوزه سلامت می‌توانیم مطالبه کنیم به خصوص در مسئله پارازیت‌ها پیشگیری و هشدار است .راهکارها نیز مشخص است، باید سامانه مشخصی برای ثبت بیماری‌ها و بار و عوامل بیماری  در کشور ایجاد شود.  

وی افزود:13 مرکز جامع درمانی که 9 مرکز در شهرستان ها و 4 مرکز در استانها به بهره برداری خواهد رسید، مراسم کلنگ زنی قرار بود در یکی از مناطق محروم برگزار شود اما برگزاری آن در تهران به معنی سرمایه گذاری‌ها درتهران نمی باشد ما نیاز به سرمایه گذار داخلی وبین المللی داریم . 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
بیمارستان جدیدالیگودرزهروقت افتتاح شد بعدازدههاسال ،راست می گویید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
من وزیر بهداشت را بسیار دوست دارم چون مردی مومن و مخلص هستند