معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه راه رسیدن به توسعه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم که این امر موجب عقب‌ماندگی در حوزه پژوهش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مجید محنایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لازم است در بحث پژوهش استان خود را بیش از پیش توانمند کنیم، افزود : یکی از راه‌ها این است که پژوهشگران مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد فضاهای لازم برای پژوهشگران از جمله پارک علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین الزامات برای پژوهشگران دانست و گفت: ایجاد صندوق حمایت از پژوهشگران و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر ملزومات است.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم پارک علم و فناوری را در استان راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌هایی که در این امر دخیل هستند باید هر چه زودتر در زمینه راه‌اندازی پارک علم و فناوری اقدام کنند.

محنایی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه راه رسیدن به توسعه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم که این امر موجب عقب‌ماندگی در حوزه پژوهش می‌شود.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را به نسبت داشته‌های استان کم دانست و گفت: نبود این شرکت‌ها حرکت به سمت توسعه را کُند می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

 


برچسب ها: توسعه ، شرکت ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.