مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: بیش از 70 درصد هنرمندان استان مرکزی از بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در هشتمین نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده در حوزه صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد هنرمندان صنایع دستی در استان مرکزی را بانوان تشکیل می دهند که با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای بانوان در این امر باید زمینه ارائه خدمات و بروز این ظرفیت ها ایجاد شود.
زهرا فرجی افزود: نبود تسهیلات و حمایت ویژه از بانوان هنرمند بویژه زنان سرپرست خانوار از مشکلات موجود در این حوزه است.

وی گفت: هدف از برپایی این نشست ها طرح دغدغه ها و مشکلات و رفع آنها است که باید مسولان در این امر تلاش بیشتری داشته باشند.

فرجی در ادامه بر تکمیل ظرفیت بیمه زنان هنرمند صنایع دستی استان تاکید کرد و افزود: شرایط برخورداری از بیمه برای زنان سخت شده است و زنان نمی توانند از خدمات بیمه خود بهره مند شوند و این معضل از طرف استانداری با حوزه زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم در این نشست گفت: در حال حاضر در استان مرکزی 17 هزار هنرمند فعالیت دارند که 8 هزار نفر آنان شناسنامه دار شده اند که از این تعداد 4500 نفر بانوان هستند.

حسینی افزود: در حال حاضر 2 هزار نفر هنرمند در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند .

وی اضافه کرد بانوان به علت روحیه ظرافت، نظم و نوآوری، توانایی اداره اماکن اقامتی، هتل، مهمانپذیر، مجتمع های بین راهی را دارند و باید از امکاناتی که اکنون برای آنان در قالب تسهیلات فراهم شده استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی توسعه بازارچه های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرستان ها را باعث رونق بخشی بازار فروش صنایع دستی دانست و افزود برپایی این بازارچه ها در دستوره کار این سازمان قرار گرفته است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: اراک ، بانوان ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.