بیش از 110هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در استان یزد تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار می گیرند .

اجرای طرح وارنیش فلورایدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آغاز اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی استان یزد خبر داد و گفت: 110 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان از این طرح بهره مند می شوند.

فتوحی افزود: طرح وارنیش فلوراید سالی 2 بار برای دانش آموزان پیش دبستانی تا ششم ابتدایی صورت می گیرد که با انجام صحیح وارنیش فلوراید، 20 تا 45 درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری می شود.وی  همچنین به ارائه ی شناسنامه سلامت دهان و دندان دانش آموزان همزمان با اجرای وارنیش فلوراید ، اشاره کرد و افزود: این شناسنامه برای تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی صادر و در آن وضعیت دندان، درمان های انجام شده و نیازهای درمان مشخص می شود.

 حسن فتوحی با اشاره به طرح 6 ساله وارنیش فلوراید گفت: اولین سال از این طرح شروع شده و تا 6 سال ادامه دارد که هدف از اجرای آن، کاهش شاخص سلامت دهان و دندان دانش آموزان است.

رئیس شبکه بهداشت بافق نیز گفت:تاکنون بیش از 5هزار دانش آموز در سی و سه  مدرسه ابتدایی از مرحله اول این طرح استفاده کردند و مرحله دوم آن نیز آغاز شده است.

دانشی بیان کرد: جهت همکاری مربیان بهداشت مدارس بافق در اجرای طرح وارنیش فلوراید، کلاس آموزشی ، کتابچه و پوستر آموزشی ارائه شده است. حسن فتوحی با اشاره به طرح 6 ساله وارنیش فلوراید گفت: اولین سال از این طرح شروع شده و تا 6 سال ادامه دارد که هدف از اجرای آن، کاهش شاخص سلامت دهان و دندان دانش آموزان است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.