مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: به دلیل مناسب نبودن میزان دریافتی حق بیمه و پرداخت هزینه های بیمه بیکاری، مستمری و بازنشستگی، ماهانه ۱۰ میلیارد تومان کسری اعتبار داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ علیرضا محسنی ظهارداشت:در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۴ درصد معادل ۷۸۵ هزار و ۷۳۴ نفر تحت پوشش انواع خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی هم ۲۳ هزار و ۷۵۱ نفر و مستمری بگیران نیز ۵۸ هزار و ۸۶۴ نفر است.

محسنی تصریح کرد: با مشکلاتی که برای واحدهای صنعتی در شرایط رکود و تحریم ایجاد شده تعداد شش هزار و ۵۶۵ نفر مققری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: کارگاههای فعال استان قزوین بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد کوچک و بزرگ است و هزینه های تامین اجتماعی بیشتر از دریافتی هاست.

محسنی بیان کرد: ماهانه ۶۴ میلیارد تومان از کارفرمایان استان دریافت می شود و ۷۰ میلیارد تومان به ۵۹ هزار خانوار پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: با پرداخت ماهانه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری و پرداخت سایر خدمات به افراد تحت پوشش با کسری ماهانه ۱۰ میلیارد تومان مواجهیم که با پیگیری و رایزنی این کسری از تهران تامین می شود.

محسنی گفت:ازهر چهار نفر به طور میانگین به یکنفر حقوق بازنشستگی پرداخت می کنیم که ضریب وابستگی به ۳.۹۷ درصد رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین اظهارداشت:درحال حاضر به ۶ هزار و 6۳۶ نفر دراستان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود که امسال دو هزار و ۸۹۶ نفر هم به بیکاران مستمری بگیر اضافه شده است.

محسنی یادآورشد: یکی از مهمترین مشکلات تامین اجتماعی استان تعطیلی واحدهای تولیدی است که با افزایش بیکاران و بازنشستگان هزینه های بیشتری را به این سازمان تحمیل می کند و به جای افزوده شدن بیمه شدگان و تامین هزینه ها باید پرداخت بیشتری داشته باشیم که مشکل ساز است.

وی از اجرای طرح نوین خدمات به افراد تحت پوشش خبرداد و گفت: حل مشکلات کارفرمایان و کارگران، کمک به اشتغالزایی، حمایت از تولید ملی، مدیریت توسعه منابع انسانی و ارتقاء سطح کیفی و کمیت خدمات ارائه شده از مهمترین کارهای این سازمان در سالهای اخیر است.

محسنی یادآورشد: ارائه خدمات الکترونیک تحت وب به سرگروهای اصلی و بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارفرمایان از دیگر خدمات تامین اجتماعی استان برای رفاه حال افراد تحت پوشش است.

انتهای پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.