فرماندار قدس گفت: یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه این شهرستان معطوف به فعالیت معادن منطقه مذکور می‌شود که برای ارتقاء ضریب سلامت زیست محیطی در این حوزه تدابیر مقتضی سازنده‌ای مدنظر قرار گرفته است.

حسین کاغذلو فرماندار قدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش موثر معادن این شهرستان در بنیه‌ اقتصادی و شکوفایی قدس اظهار داشت: با وجود تمامی محاسن و توانمندی‌های موجود در این عرصه حفظ سلامت زیست‌محیطی از دغدغه‌های جدی ما به‌شمار می‌رود و برای تحقق این امر و کاهش آسیب‌های محیط‌زیست تحت تاثیر فعالیت معادن، تدابیر و اقداماتی در اولویت قرار گرفت که با اجرایی شدن آن بخش قابل توجهی از دغدغه‌ها در این عرصه رفع شد.

وی افزود: حدود 70 معدن با کیفیت بسیار مطلوب در این شهرستان فعالیت می‌کند که برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی توسعه و تعبیه فضای سبز در محدوده‌ی فعالیت معادن در اولویت قرار گرفته است.

کاغذلو گفت: نصب فیلتراسیون و گاز سوز کردن 15 کارخانه تولید آسفالت در شهرستان قدس از دیگر اقداماتی بود که برای دفع و کاهش آلایندگی‌ها در این عرصه عملیاتی شد.

فرماندار قدس یادآور شد : تثبیت معادن یکی از هدف‌هایی است که در راستای تحقق آن نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیریم و همواره سعی کردیم با تعامل و همگرایی مضاعف تمامی ابعاد و دغدغه‌های موجود را مدنظر قراردهیم تا شکوفایی اقتصاد و ارتقای سلامت زیست‌محیطی توامان با یکدیگر محقق شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار