دومخترع کرمانشاهی صندلی اتوبوسی را طراحی کرده‌اند که هنگام تصادفات ضربه تصادف را گرفته و مانع از صدمه و آسیب جدی به مسافران می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ یکی از مخترعین و طراحان این صندلی منطقه کرمانشاه گفت: یک ماه پیش در مسابقات جهانی مخترعین و مبتکرین که با حضور 32 کشور جهان در نورنبرگ آلمان برگزار شد، به همراه «صادق امیری» توانستیم در بخش مهندسی مکانیک این مسابقات رتبه اول و مدال طلایمسابقات را کسب کنیم.

سجاد محمدعلی با اشاره به مذاکره با چند شرکت خارجی برای تجاری سازی این اختراع افزود: در حال حاضر با شرکت "MAN" که یکی از بزرگترین شرکت‌های اتوبوس‌سازی در اروپاست، وارد مذاکره شده‌ایم.

وی با اشاره به صرف 20 میلیون تومانی برای ساخت نمونه اختراع خود گفت: قبل از مسابقات آلمان، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ما توافق کردند که در صورت آوردن رتبه و مدال بخشی از هزینهها را برای ما جبران کنند، اما متاسفانه در حال حاضر هیچ هزینه‌ای از سوی این مرکز به ما پرداخت نشده و وقتی سراغ آنها رفتیم قبول نکردند هزینه‌های ما را پرداخت کنند.

صادق امیری دیگر طراح و سازنده با انتقاد از حمایت نکردن مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختراع آنها بیان کرد: روی گواهی مدال طلای ما در مسابقات نورنبرگ آلمان نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار بزرگ و برجسته ثبت شده، در حالیکه آنها هیچ حمایتی از ما نکردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، دو ، مخترع ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.