معاون دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 23 دستگاه در حوزه تقلیل و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حبیب‌الله شعبانی در همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در اردبیل اظهار کرد: بیش از 23 دستگاه در حوزه تقلیل و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که عمده این فعالیت‌ها در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه خشونت، تنش‌های خانوادگی، کاهش طلاق و دیگر آسیب‌های شناسایی شده در کشور است.

وی با بیان اینکه به دقت در سال‌های اخیر آسیب‌های اجتماعی در کشور شناسایی شده و با کمک متخصصان و کارشناسان امر بحث توانمند‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ما حتی برای جبران کاستی‌های گذشته اعتبار ویژه‌ای را به استان‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی اختصاص دادیم تا شاهد به حداقل رساندن این شرایط و وضعیت باشیم.

معاون دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: انتظار می‌رود با استفاده از این ظرفیت خوب در کنترل و کاهش آسیب‌ها موفق عمل کرده و بتوانیم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را کاهش دهیم.

شعبانی از افزایش و فعال شدن اورژانس‌های اجتماعی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: تلاش جدی بر این است تا با فعال شدن این مجموعه‌ها بتوان به سرعت به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه به ویژه زنان و کودکان خدمات مطلوب‌تری را ارائه کرد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر و با تدبیری که دولت یازدهم به کار گرفته است تلاش جدی و همت واقعی بر کم کردن این آسیب‌هاست که البته همه دستگاه‌ها و خود خانواده‌ها باید در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.