ریل گذاری خط آهن رشت – قزوین از سمت گیلان دو هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان امروز در بازدید از راه آهن در حال ساخت رشت – قزوین با اعلام این خبر گفت : ریل ها از کشور روسیه خریداری شده و تا 2 هفته دیگر نصب آن آغاز می شود .

محمد علی نجفی گفت : 45 کیلومتر از خط آهن رشت – قزوین در محدوده استان قزوین تا کنون ریل گذاری شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه زیرسازی این راه آهن به طول 164 کیلومتری بیش از 90 درصد پیشرفت کار دارد افزود : تاکنون برای ساخت راه آهن رشت - قزوین حدود هزار و100 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان به سفر سال گذشته هیات دولت به گیلان و اختصاص 280 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ملی اشاره کرد و گفت: حدود 170 میلیارد تومان از این اعتبار تامین شده است .

محمد علی نجفی با بیان اینکه برای تکمیل خط آهن رشت – قزوین به 700 میلیارد تومان دیگر نیاز است گفت : تلاش می کنیم با جذب این اعتبار تا پایان سال 95 سوت قطار در گیلان شنیده شود .

وی با بیان اینکه ساخت راه آهن رشت - قزوین تا انزلی و آستارا هم ادامه می یابد افزود : ساخت خط آهن 205 کیلومتری رشت – انزلی – آستارا به بیش از هزار و700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است به صورت فاینانس و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته خواهد شد .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بهره برداری راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا راهی برای متصل شدن به کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک است افزود : این خط ریلی نقش اساسی در افزایش تبادلات تجاری آسیا و اروپا دارد .

خط آهن رشت - قزوین سالانه 10میلیون تن کالا و 3 میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تالگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.