وزیر صنعت و معدن گفت: یکی از مباحث مهم در روابط تجاری دو کشور این است که صادرات و واردات به تعادل برسد.

حجم واردات و صادرات باید به تعادل برسدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر صنعت و معدن وتجارت در جمع خبرنگاران در رابطه با افق چشم انداز روابط تجاری ایران و روسیه گفت: ما به دنبال ایجاد روابط جدید تا بتوانیم در جهت توسعه فناوری و سرمایه گذاری‌های مشترک همکاری‌های مهندسی داشته باشیم.

وی افزود: سفر وزیر صنعت و تجارت و اقتصاد روسیه و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند منشأ اثر مثبتی در ارتباطات تجاری دو کشور باشد.

نعمت زاده با بیان اینکه امیدواریم در زمینه‌های تخصصی روابط راتوسعه دهیم گفت: یکی از مهم‌ترین موانع صادرات بین دو کشور نداشتن روابط بانکی در اثر تحریم‌ها بود که امید است با مذاکرات بعدی بتوانیم این مانع را از سر راه برداریم.

وی در ادامه افزود:  برای کاهش تعرفه‌ها در حال مذاکره هستیم و در مبادلات تجاری مواد غذایی بحث بر این بود که تعرفه‌ها به نفع صادرکنندگان کاهش یابد تا بتوانیم نیاز غذایی کشور مقابل را تأمین کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در خصوص حجم روابط تجاری دو کشور گفت: در سال گذشته 2.5 برابر صادرات و یک برابر واردات داشتیم و حدود 600 تا 700 میلیارد دلار نیز مبادلات تجاری از روسیه به ایران داشتیم.

نعمت زاده با بیان اینکه حجم صادرات به روسیه حدود 300 میلیون دلار است گفت: یکی از مباحث مهم در روابط دوکشور ایجاد تعادل در صادرات و واردات است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار