کارشناس اقتصادی گفت: یارانه نباید به صورت یکسان توزیع می‌شد و این یارانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار ثروتمندان است.

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یارانه نباید به صورت یکسان توزیع می‌شد و برای اجرای عدالت می‌بایست در اختیار مناطق محروم قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ثروتمندان دریافت‌کننده نهایی یارانه هستند، ادامه داد: این افراد جز کارفرمایان یا طبقه حقوق‌بده کارگر و حقوق‌بگیر هستند و این یعنی اینکه یارانه دریافتی را هم ثروتمندان به صورت غیرمستقیم دریافت می‌کنند زیرا از نیروی کار ارزان‌تری در پرداخت یارانه به اقشار ضعیف برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه ارزش یارانه به یک سوم ارزش ابتدایی خود رسیده است، گفت: افزایش قیمت‌ها به مرور زمان این ارزش را همچنان کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه عدالت، توزیع درآمدی در دهک‌های مختلف است، گفت: اما در کشور ما گفته می‌شود که بیش از 90 درصد درآمدها نصیب پنج درصد افراد جامعه شده است.

فاتحی در نقض صحبت‌های برخی افراد مبنی بر اینکه عدالت یعنی توزیع‌ها برابر نباشد، گفت: برای اجرای دقیق عدالت توزیع ثروت و امکانات بسیار مهم است چه برای پردرآمدها، چه برای افرادی که رانت اطلاعاتی دارند و ... و فرصت رشد و شکوفایی باید در اقصی نقاط کشور وجود داشته باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۴
اجازه نمی دهند سرپرستان خانواری که از ثبت نام یارانه جا مانده اند ثبت نام شوند الان نزدیک به 2 سال است که یارانه نمی گیریم با اینکه خانواده بسیار ضعیفی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
یارانه من معلم رادر کمال بی انصافی از خرداد ماه قطع کردی و هر چه اعتراض زدم رسیدگی نشد قدرتت را به یک انسان ضعیف و بی پناه نشان دادی خداوند قدرتش را به تو نشان خواهد داد به حق ان خداوند قهار خودت و بچه هایت به یک سرطان لا علاجی گرفتار شوی که درمان نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۲:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
همکار گرامی!امیدوارم دوباره با پیگیری،یارانه ات اجرا بشه.منم یارانه ی خانواده ی 4نفره ام رو دادم بجای قسط تلویزیون وجاروبرقی تا 7ماه دیگه هم ادامه داره.واقعا اگر یارانه فرهنگیان قطع بشه نابود میشن
آخرین اخبار