انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ هدف جذاب هکرها در سال 2016

کارشناسان امنیتی معتقدند در سال 2016 هکرها نهایت سوءاستفاده را از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای اجرای طرح‌های خرابکارانه به عمل می‌آورند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛روس شنیر، متخصص امنیتی معتقد است که این حملات اختلال جدی در سیستم رأی‌گیری ایجاد نمی‌کند و احتمالاً نمی‌تواند خود انتخابات ریاست جمهوری را مختل کند؛ اما هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی میلیون‌ها فعال سیاسی و رأی‌دهنده برنامه‌ریزی جدی کرده‌اند.

وی در این مورد می‌گوید: «فعالیت‌های هکرها در سال 2016 جهان سیاست را تحت تأثیر قرار خواهد داد. مهاجمان ممکن است وب‌گاه‌ها و ایمیل‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هک کنند و اطلاعاتی را افشا کنند که نامزدها و حامیانشان مایل به افشا شدن آن نباشند.»

این کارشناس امنیتی که به‌عنوان مدیر امور فناوری شرکت «Resilient Systems» فعالیت می‌کند، می‌گوید دو مقوله امنیت و حریم شخصی به‌طور جدی در دنیای سیاست موردتوجه قرار گرفته و انگیزه‌های هکرها برای دخالت در امور سیاسی روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی افشای داده‌های حساس شرکت سونی که منجر به حمله سایبری دولت امریکا به کره شمالی و قطع کل اینترنت این کشور شد را نمونه‌ای از تلاقی سیاست و فناوری دانست و اختلافات شدید دولت‌ها در مورد نحوه برخورد با این مشکلات را هم به نفع هکرها دانست. این کارشناس به‌عنوان مثال گفت: «در حال حاضر آمریکا و اروپا در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی دو نظر کاملاً متضاد دارند و اتحادیه اروپا دیگر به توافقنامه قبلی خود با آمریکا در این زمینه پایبند نیست.»


از یکسو اتحادیه اروپا به شدت بر حفاظت از حریم شخصی شهروندان خود در برابر جاسوسی‌های سایبری آمریکا اصرار دارد و از سوی دیگر کنگره آمریکا در حال تصویب قانون تازه‌ای در حوزه امنیت سایبر موسوم به «Cybersecurity Information Sharing Act» است که در آن بسیاری از تمهیدات پیشنهاد شده برای حفظ حریم شخصی کاربران حذف شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.