اصفهان؛

شهرداری الكترونيك مقدمه ايجاد شهرداری شيشه‌ای است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: سیاست این حوزه در راستای تحقق شهرداری الكترونيك بوده كه اين مسئله مقدمه‌ساز شهرداری شيشه‌ای است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدجمال الدین صمصام شریعت با اشاره به شرایط تحقق شهرسازی الكترونیك اظهار کرد: در شهرسازی مجازی و شیشه‌ای تلاش می‌شود هر چیزی كه اتفاق می‌افتد، مردم بدانند و به راحتی در طول شبانه‌روز و در همه ایام هفته بتوانند از طریق رایانه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت كنند تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری به معاونت شهرسازی یا مناطق نباشد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شهرسازی مجازی كه مقدمه‌ساز شهرداری شیشه‌ای است، 35 زیرسیستم نیاز بوده كه در حال حاضر در حال پیگیری ایجاد این زیر سیستم‌ها هستیم و هر یك از آنها در هر زمان آماده شود در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان درباره نرم‌افزار شهرنما تاكید کرد و گفت: نرم‌افزار شهرنما توانایی تصویربرداری 360 درجه از كل شهر را دارد كه به نوعی یك دید مجازی از كل شهر به شهروندان ارائه می‌دهد، در كنار این موضوع می‌تواند از لحاظ گردشگری نیز برای اصفهان مفید باشد و اطلاعات مورد نیاز گردشگران را در اختیارشان قرار دهد.

وی بیان کرد: این نرم‌افزار در حال حاضر از طریق اینترنت قابل استفاده بوده البته مقرر شده در آینده برای سهولت هر چه بیشتر شهروندان از طریق تلفن همراه نیز در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

صمصام‌شریعت دسترسی مردم به اطلاعات املاك را یكی دیگر از خدمات شهرداری در راستای تحقق شهرداری شیشه‌ای عنوان كرد و گفت: سامانه اطلاع‌رسانی اینترنتی به شهروندان (ESUP) قابلیت استفاده از نقشه‌های مورد نیاز و مباحث شهروندی را برای شهروندان فراهم کرده و اطلاعات مختلف برای ساخت و ساز، از این سامانه قابل دریافت است.

وی با تاكید بر اینكه خط قرمز ما حفظ حریم خصوصی شهروندان است، تصریح کرد: هیچ یك از پروژه‌هایی كه در شهر انجام می‌شود وارد حریم خصوصی افراد نشده و به كسی اجازه مشاهده ریز اطلاعات از املاك شهروندان داده نمی‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: این سامانه می‌تواند در شرایط ساخت و ساز اصفهان تحول وی‍ژه‌ای ایجاد كرده و در وضعیت شهروندان برای مسائل شهرسازی سهولت ایجاد کرده و همچنین می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های گذشته را برطرف كند.

وی تصریح كرد: خودكارسازی ضوابط از دیگر خدماتی است كه این سامانه به مردم ارائه می‌دهد كه هم در راستای برطرف كردن مشكلات كاربران و هم جلوگیری از تخلفات مؤثر است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.