مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: باید اتکا به نفت و درآمدهای نفتی کاهش یابد که این امر شاه کلید اقتصاد مقاومتی است.

کاهش اتکا به نفت، شاه کلید اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح‌‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت تولید و صادرات بر کسی پوشیده نیست و تولید رقابت‌پذیر زمانی اهمیت دارد که صادرات محور باشد که این امر خود به تنهایی موجب توسعه تولید ملی می‌شود.

صالح‌آبادی با بیان اینکه با نگاهی به سایر اقتصادهای کشورهای دنیا متوجه اهمیت تولید ملی می‌شویم، گفت: تولیدی که با صادرات همراه باشد رقابت‌پذیر نیز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما این است که با افزایش صادرات غیرنفتی موجب رشد این حوزه در کشور شویم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه این امر باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: باید اتکا به نفت و درآمدهای نفتی کاهش یابد که این شاه کلید اقتصاد مقاومتی است.

صالح‌آبادی گفت: اقتصاد باید با دنیا در تعامل باشند که این امر تنها از کانال‌های صادرات و واردات امکان‌پذیر است.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: در دوره پساتحریم محورهای مهمی وجود دارد که یکی از این محورها در دوره پس از تحریم‌ها ارزش افزوده بالا را در حوزه واردات مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای را ارتقا دهیم که این یکی از محورهای عملیاتی بعد از تحریم است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات جذب سرمایه‌های خارجی نیز از محورهای کلیدی پس از تحریم است.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از محدودیت‌های بانک‌ها، محدودیت در سرمایه است، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک پس از رفع تحریم‌ها این مانع مرتفع شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به کمک فکری صادرکنندگان و واردکنندگان نیز احتیاج دارند، گفت: این امر موجب تعامل دو سویه بین سازمان‌ها و ارگان‌های تصمیم‌گیر در حوزه‌های اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همین راستا در کنار تسهیلات بانکی که یکی از مولفه‌های تسهیل صادرات است، گفت: باید ظرفیت‌های اقتصادی ملی نیز مد نظر قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار