مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان از قرار گرفتن بحث ایمنی سفر ،آسوده سفر کردن وحمل ونقل سریع و روان در دستور کار سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، داریوش امانی در جمع خبرنگاران گفت: ايمن سازي فيزيكي وايمن سازي از طريق آموزش دانش آموزان برای مدارس حاشیه ی جاده ها انجام گرفته است که در سال گذشته در مرحله ايمن سازي فيزيكي تعداد 25 مدرسه ایمن سازی شد و در مرحله آموزشي نيز تعداد 45 مدرسه مورد آموزش قرار گرفت.

وی ادامه داد : در سال جاري نيز در اين طرح 70مدرسه ايمن سازي فيزيكي شدند وتعداد 66 مدرسه نيز در فاز ْآموزشي قرار گرفتند.که تقریبا رشد صد در صدی را داشته است.

وی در پیرامون بخش مسافر وبا بیان اینکه در سال گذشته بیش از 17 میلیون جابه جایی مسافر داشتیم اظهار داشت: هر ماه یک جلسه ارتقاء خدمات در بخش مسافر داریم که در این جلسات مسائل و مشکلات مطرح می شود.بنابراین در سال گذشته برای اولین بارسوالات خود را به صورت پیامکی با مسافرین به اشتراک گذاشتیم تا ضعف ها ومشکلات خود را از دید مسافران داشته باشیم ودرجلسات ارتقاء خدمات در دستورکار قراردهیم.که خوشبختانه نتایج خوبی را به ویژه در مورد تاخیر در حرکت وبحث برخورد راننده با مسافرین داشتیم.

مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان با اشاره به افتخار آفریدن رانندگان بخش بار در 26 آذر سال 1362که توانستند درآن شرایط جنگی ظرف 10 روز تمام بنادر را تخلیه کنند تصریح کرد:در اربعین سال گذشته یک میلیون 700 هزار جا به جایی مسافر واربعین امسال 2 میلیون جابه جایی مسافر داشتیم که بخش مسافر ما توانست ظرف مدت 4 روزاین حجم زائر را جابه جا کند واین خاطره را تجدید کند.

امانی در ادامه گفت: در سال گذشته رتبه یک کشوری را در تعداد ناوگان داشتیم بدونه اینکه حادثه ای داشته باشیم و امسال هم به همین شکل بود و این حجم زائر رابا 2 هزار 13 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائرین و2 هزار 23 دستگاه برای برگشت آنها بدونه هیچ کاستی داشتیم.

وی در خصوص وضعیت حمل ونقل بار در استان بیان کرد:یکی از محورهای شلوغ ما از جهت ناوگان سنگین محورهای محاسباتی استان اصفهان است.که نزدیک 7/9 درصد ناوگان کشور را تشکیل می دهد.

مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان افزود : در حال حاضر در استان تعداد458 شركت حمل ونقل وبار فعال مي باشند كه دراين بخش استان با توجه به حمل 42 ميليون و 524هزار تن بار (معادل 11 در صد حمل بار كشور) رتبه نخست كشوري را اخذ نموده اند .

امانی در مورد سیستمهای نوین ترافیکی اذعان داشت:اکنون 50دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح جاده های استان و61 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در محورهای محاسباتی و100دستگاه تردد شمار داریم که در اکثر جاده های ما سامانه تردد شمار نصب شده است.

وی در ادامه افزود:آمارهایی که از این دستگاهها می گیریم بسیار کمک کننده است برای تحلیل هایی که دراداره کل راه و شهرسازی انجام می گیرد و برای برنامه ریزی در بخش ترافیک استفاده می شود.

مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان بیان داشت:یک تابلوی ترافیک شمار بر خط در محور محاسباتی اصفهان تهران داریم که و ظرف مدت یکماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان با بیان اینکه امسال رتبه یک کشوری را دردستگاههای توزین در حال حرکت(باسکول های در حال حرکت) را داشتیم اظهار داشت:یکی از مشکلات اساسی ما و اداره کل راه وشهرسازی هزینه های زیادی بود که برای احداث یک جاده انجام می گیرد و ناوگان حمل بار با داشتن بار غیر مجاز باعث تخریب این جاده ها می شود.

امانی در ادامه بیان داشت:با این دستگا ههای توزین در حال حرکت همانگونه که خودروهای سنگین در حال حرکت هستند وزن بار آنها گرفته و به نزدیکترین پلیس راه در مسیر فرستاده می شود.وپلیس آن خودرو سنگین را متوقف کرده و با تخلف آن برخورد می شود.

وی در پیرامون مشکلات سازمان حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت حمل ونقلی کشور است بیان داشت:تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان 4 است که اصلا رقم قابل قبولی برای استانی که بیشترین کارخانجات صنعتی وشهرک های صنعتی و حجم صادرات بالایی رادارد نیست.

مدير كل اداره حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان در خصوص تصادفات جاده ای با بیان اینکه در هفت ماه گذشته 5 درصد کاهش تلفات داشتیم تصریح کرد:12 درصد تصادفات را ناوگان عمومی دخیل بوده است و مابقی مربوط به ناوگان های شخصی می باشدو مهمترین عامل تصادفات در کشور عامل انسانی است وما باید فرهنگ ترافیک را درکشورمان نهادینه کنیم و با آموزش های لازم گامی در کاهش تصادفات بر داریم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.