مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری زیستگاه زاگرس را تهدید می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عطا پورشیرزاد  در همایش توسعه زاگرس با اشاره به نهادینه شدن حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و پیوست‌های زیست محیطی در جامعه افزود : گرچه کارشناسان دلایل بروز پدیده گرد و غبار و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را امری فرا مرزی می‌دانند اما نباید از دخالت‌ها و تخریب‌های زیست محیطی در اطراف و محیط پیرامون غافل شویم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرایط و کارکردهای اکوسیستم حوزه زاگرس مرکزی به دلیل دخالت‌ها و تخریب گسترده انسانی به شدت دچار آسیب و در معرض نابودی است.

وی شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری، تخریب و بوته‌کنی گونه‌های گیاهی در سطح استان و رهاسازی پسماندها بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی را از جمله تهدیدهای زیست محیطی در سطح استان و زیست کره زاگرس مرکزی دانست و افزود: نقش جوامع محلی و فعالان عرصه زیست محیطی یکی از مهمترین، اثرگذارترین و در عین حال کاربردی‌ترین برنامه و راهکار در راستای حفاظت و صیانت از منابع زیست محیطی و طبیعی است.

این مسئول با بیان اینکه اصل توسعه پایدار و اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی باید با رعایت مسائل و الزام‌های زیست محیطی باشد، بر ضرورت همسوسازی و همپوشانی دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امور عمرانی، زیربنایی و اجرایی تاکید کرد.

وی بیان کرد: بیش از 80 درصد بافت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل داده و حدود 300 هزار هکتار از وسعت زیستگاه‌های این استان به عنوان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع تبدیل شده است.

پورشیرزاد با استقبال از نقش‌آفرینی و حساسیت تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان این عرصه در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و تحریک‌پذیری جامعه در راستای تخریب حوزه‌های زیست محیطی بر ادامه همکاری‌ها و ارائه راهکارهای مناسب از سوی آنها تاکید کرد.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.