آمریکایی‌ها این‌بار ایران را به هک شبکه‌های برق متهم کردند!

یک محقق امنیتی ادعا کرد هکرهای ایرانی به شبکه‌های برق آمریکا نفوذ کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "جِپَن‌تایمز"، "برایان والاس،" یک محقق امنیتی وقتی به دنبال ردپایی از هکرهایی بود که به فایل‌های دانشگاهی در کالیفرنیا دست یافتند، با کابوس دیگری روبرو شد: هکرها به شبکه‌ برق آمریکا نفوذ کرده بودند.

این محقق امنیتی ادعا می‌کند سرنخ‌های دیجیتالی به هکرهای ایرانی منتهی می‌شود. والاس متوجه شد که هکرها به رمزها و طرح‌های چندین نیروگاه برق دست یافته‌اند. به گفته متخصصان این اطلاعات به حدی مهم هستند که هکرها با استفاده از آنها قادر به قطع کردن برق میلیون‌ها خانه هستند.

متخصصان عالی‌رتبه که اصرار بر افشا نشدن نامشان دارند، ادعا می‌کنند که در یک دهه گذشته بارها این اتفاق تکرار شده و هکرهای خارجی به اطلاعاتی دست یافتند که  آنها را قادر به کنترل شبکه‌های برق می‌کرد.

عموم مردم هرگز از این نوع حملات سایبری مطلع نمی شوند و واکنش دولت به آنها معمولاً فوق سری باقی می‌ماند. در برخی موارد حتی وقوع این حملات سایبری به دولت هم گزارش نمی‌شود. والاس و دیگر متخصصانِ امنیت سایبری، نگرانی خود را بابت کارهایی که هکرها با استفاده از این اطلاعات قادر به انجام آن هستند، ابراز کرده‌اند.

"رابرت اِم‌لی" یک افسرِ سابقِ عملیات جنگ سایبری آمریکا، ادعا کرد: "اگر شرایط جغرافیای سیاسی تغییر کند، ایران با استفاده از چنین اطلاعاتی به راحتی می‌تواند این تأسیسات را هدف قرار دهد."

بنابر گزارش‌ها هکرها با استفاده از شرکت‌های خارجی که نرم‌افزارها و تجهیزات شرکت‌های انرژی را فراهم می‌کنند به شبکه‌های برق نفوذ کرده‌اند. مقامات آمریکایی و متخصصان امنیت سایبری نتوانستند این ادعای والاس را که هکرهای ایرانی در حملات سایبری مذکور نقش داشته‌اند را تأیید کنند. برخی شرکت‌های خصوصی نیز حملات سایبری اخیر را وابسته  به چین و روسیه می‌دانند.

مقامات امنیتی آمریکا بر این باورند که اخیراً گروه تروریستی داعش نیز در تلاش است تا شرکت‌های برق این کشور را هک کند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۵:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالب بود
آخرین اخبار