تبریز؛

معرفی 40 رقم گندم به همت کارشناسان و محققین کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: طرح افزایش اعتبار برای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ مهری در حاشیه همایش هفته پژوهش و فناوری در مجتمع فرهنگی، رفاهی شهید کسایی تبریز  با اعلام این خبر افزود: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار، افزایش اعتبار برای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی می باشد.

وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت خدمتگزاری برای تمامی دلسوزان و دلباختگان این مرز و بوم فراهم شده و زمینه برای خدمتگزاری همه عزیزان آماده می باشد. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: خوشبختانه بخش کشاورزی جزو دستگاههایی است که از بدو تشکیل، مجموعه های تحقیقاتی در کنار سازمان بوده و پیشرفتهای فعلی دستاورد محققان عزیزمان در طول سالهای گذشته می باشد.

مهری گفت: اگر بخواهیم بخش کشاورزی کشور پیشرفت داشته باشد باید از نظر علمی در مجلس محترم تدابیر و تمهیدات لازم در این راستا پیش بینی و اجرا شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در دولت تدبیر و امید تراز بازرگانی از منفی هشت به میزان 2.5 درصد افزایش داشته است که در نوبه خود موفقیت بزرگی بشمار میآید. وی با اشاره به تولید 8 میلیون تنی گندم در کشور در سالجاری، افزود: در سایه تلاش محققان مراکز تحقیقاتی تعداد ارقام معرفی شده گندم به تعداد 40 رقم افزایش یافته است و این در شرایطی محقق شده که بودجه تحقیقات در کشور کمتر از نیم درصد بوده و در مقایسه با اعتبارات تخصیصی در کشورهای توسعه یافته این رقم خیلی ناچیزی می باشد.

مهری ادامه داد: بخش تحقیقات نیازمند توجه ویژه است که از اولویت های وزارت متبوع بوده و شخص وزیر محترم جهادکشاورزی نیز به آن تاکید نمودند که با توجه به تغییرات اقلیمی و چالشهای فراروی بخش کشاورزی، مراکز تحقیقاتی با هماهنگی بخش های اجرایی باید پاسخگوی کشور باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از بذور مورد نیاز سبزی و صیفی جات از خارج وارد می شود لازم است مراکز تحقیقاتی با در نظر گرفتن نیاز آبی محصولات اقدامات مقتضی را انجام دهند.

مهری در پایان با توجه به منویات مقام معظم رهبری و عنایت های دولت تدبیر و امید و تلاشهای مقام عالی وزارت و با بکارگیری دستاوردهای مراکز تحقیقاتی و با در نظرگرفتن شرایط آبی و اقلیمی کشورمان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نزدیک به توسعه پایدار دست یابیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.