صنعت راه و شهرسازی در هفته گذشته با خبرهای داغ روبهرو بوده که به مهمترین آنها اشاره میشود.
رئیس محیطزیست به لزوم حفاظت از محیط زیست مناطق آزاد اشاره کرد و عدم توجه به آن را یک زنگ خطر جدی برشمرد.
معاون اول رئیسجمهور تصریح کرد: ایران میتواند با ارائه برنامهریزی و راهکارهای مناسب در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را به حرکت درآورد.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: پروژه سیستم داشبرد مدیریتی اطلاعات که 26 آذر ماه افتتاح شد تا یک ماه دیگر به بهرهبرداری میرسد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم اقتصاد دریا بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژهای شود.
اگر چه دولت تلاش خود را برای خروج مسکن از رکود انجام میدهد اما مثمر ثمر بودن آن در گرو رفع ایرادات است.
کارشناس اقتصادی گفت: در طرح لیزینگ مسکن اگر بین هزینه و درآمد مردم تعادل برقرار نشود رکود افزایش مییابد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی مثل لیزینگ باید چهار چوب مشخصی داشته باشند و نباید پس از گذشت مدتی از اجرایی شدن آن مردم را بلاتکلیف رها کنیم.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: وجود بناهای بلند بی کیفیت موجب صلب آرامش مردم میشود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بلند مرتبه سازی های بیکیفیت در کشور تنها با هدف تطمیع امیان سوداگران انجام میشود.
یک کارشناس مسکن گفت: برنامهها و سیاستهای کوتاه مدت موجب ساماندهی بخش مسکن نمیشود.
رئیس دفتر منطقهای جنوب غرب آسیا اسکاپ گفت: همگرایی اقتصاد منطقهای تأثیر بسزایی در توسعه کشورها میگذارد.
معاون
برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ارتباط ریلی
مرزهای کشور با ترکیه یک امتیاز محسوب میشود زیرا موجب تبادل بار و ایجاد
ارتباط میشود.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: در 9 ماهه اول امسال شاهد رشد 100 درصدی ترانزیت بودهایم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید شرایطی فراهم کنیم تا سازندگان قطارها با یکدیگر رقابت کنند و این امر بهتر از مداخله دولت میباشد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلیترین بحثی که در زیرساختها وجود دارد بهبود محیط سرمایهگذاری برای فعالان بخش خصوصی است.
معاون
برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه گفت: هدف این نشست حاکی از عمق
نگاه منطقهای نسبت به موضوع حمل و نقل و سرمایهگذاری در حوزههای راهبری
میباشد.
قائم
مقام وزیر راه در امور بینالملل گفت: علی رغم بالا بودن پتانسیل تولیدی و
مصرفی در منطقه به خاطر وجود کشورهای محصور در خشکی سرمایهگذاری در
زیربناها ناکافی است.
مدیرعامل سازمان بنادر گفت: برای توسعه حمل و نقل بندری ودریایی باید طرح های تشویقی را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در نظر بگیریم.
وزیر راه و شهرسازی گفت:باید هزینه مبادله ترانزیتی را جهت نگهداری مسیرهای عبوری کشور و توسعه خلیج فارس کاهش دهیم.
مدیر عامل حمل و نقل رجا گفت: افزایش قابل توجه حمل و نقل ریلی کشور نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن ایران تنها با آزاد شدن قیمتهای انرژی به سود میرسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان تداوم توسعه شهری و توسعه زیربنای در ایران بدون توسعه حمل و نقل ریلی امکان پذیر نیست.
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کیش از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع و به 25 میلیون تومان ختم میشود.
کارشناسان معتقدند که ساختمان باید زیر نظر متخصصان ساخته شود و تنها به ظواهر آن توجه نشود اما این موضوع به فراموشی سپرده شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: صنعت حملونقل جادهای به علت مشکلات فراوان فشار زیادی را تحمل میکند.
نماینده
بخش خصوصی راهداری گفت: زیرساخت راهها نیازمند مراقبت زیادی است زیرا هر
کیلومتر آن بین 500 میلیون تا یک میلیارد هزینه دربردارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره وری در حمل و نقل کشور پایین است بنابراین سود آوری برای سرمایه گذاران ندارد.
عضو
کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما باید
نظارتهای شدیدتری بر خطوط ایرلاین ها صورت بگیرد و هواپیماهای فاقد ایمنی
خریداری نشوند.
عضو
کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آمارها نشان میدهد که 10 درصد بافت
فرسوده تا پایان سال نوسازی میشوند اما واقعیت چیز دیگری است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/