آثار باستانی سرخس در غفلت مسئولان ذیربط مورد سرقت قاچاقچیان قرار گرفته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری سرخس گفت : با افزایش حفاری های غیر مجاز قاچاقچیان آثار باستانی در سرخس ، زنگ خطر برای حفاری های شبانه و سرقت اشیای قیمتی در سرخس به صدا در آمده است.

عادله اخوان افزود : این حفاری ها که بصورت چراغ خاموش و سریالی در دهستان های گنبدلی و تجن انجام می شود تاراج میراث کهن و اشیاء تاریخی این سرزمین را بدنبال دارد.

وی گفت : پیرو گزارشات رسیده از سوی دهیار ها و اهالی روستاهای دهستان گنبدلی و تجن بازدید هایی با همکاری نیروهای مرزبانی و بسیجی صورت گرفته است و از حفاری های انجام شده به مقامات انتظامی و مرزبانی اطلاع و گزارش داده شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری سرخس افزود : وظیفه میراث فرهنگی بازدید و اطلاع گزارش از حفاری های انجام شده می باشد و می بایست برای دستگیری قاچاقچیان نیروهای انتظامی و نظامی اقدام کنند.

اخوان خاطرنشان کرد: با همکاری دهیاری های دهستان تجن گشت هایی برای حفاظت و حراست از مناطق حفاری شده فعال گردیده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرخس گفت: تعدادی از تپه های این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تعدادی هم در دست بررسی برای ثبت آنها هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.