نمایشگاه گروهی نقاشی، امروز در گالری سبحان توسط محسن صادقیان نقد خواهد شد.

مهسا دزفولی یکی از هنرمندان نقاش نمایشگاه «تضاد، زمان ایستاده» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنرمندان این نمایشگاه فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر و معماری ورودی سال 81 هستند که پس از چند سال مطالعه و کارکردن تصمیم گرفتند با یک موضوع مشخص یک نمایشگاه برپا کنند.

وی افزود: سابق بر این با تعدادی از اعضای گروه نمایشگاه‌هایی را با همین مدیای نقاشی برگزار کرده بودیم؛ اما این نمایشگاه کاملا در فضایی جداگانه کار شده و موضوع آن متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار در سال 2012 خلق شد، اما سایر کارها متعلق به سال جاری است. ایده اولیه این نمایشگاه در تابستان مطرح شد و پس از آن همه هنرمندان با مفهوم کلی تضاد و هر کس با نگاه و دید هنری منحصر به خودش به ارائه اثر پرداخت.

آنچه در بیانیه این نمایشگاه آمده به قرار زیر است:

در مجموعه پیش رو سعی بر این بوده تا اثر از حالت یکنواخت و تکراری بودن گذر کرده و قلمرو خود را در جریان زندگی بیابد. آن هم به کمک نگاهی نو به اشیا و کلمات که از جنبه کاربردیشان آزاد شده‌اند. دیدگاه و شناختی از زندگی که آن را به هیجان بیاورد و از قید محکوم شدن کلمات به تکراری بودنشان رها کند. جایی که اندیشه از شتاب سخن فراتر رفته و اندیشه زبان را به مبارزه می‌طلبد. کنترل مکانیزم‌ها در نظام‌های انسانی که به کشف دنیایی در ضمیر پنهان سوژه‌ها منجر می‌شود. این روزها که همه چیز در پیرامون‌مان به شدت واقعی شده اصل عدم قطعیت آن قسمت از انسان را که گرایش به تایید تقدیر دارد را در زمان دفن کرده. «زمان»ی که در واقع بیش از یک مفهوم قراردادی نیست بعد نامرئی و تاثیرگذار بر آن چه ما واقعیت زندگی می‌نامیم.

زمان راز بزرگی است که انسان فقط با تغییر پیرامون در گذر از لحظه‌ای به لحظه دیگر آن را درک می‌کند. توهمی است از گذشته و حال و آینده.

عبور زمان با سرعت حرکت متغیر است. پس خود مفهوم زمان ما را با تضاد روبرو می‌کند. تضادی بین تعریف سنتی آن در گذشته و تعریف امروز.

جریان حال، گذشته و آینده به صورت جریان موازی در حرکت‌اند. رویایی که اگر جزئیاتش به اندازه آنچه که ما از واقعیت استنباط می‌کنیم باشد، رنج و لذت را دو برابر می‌کند.

ما زمان را ایستاندیم تا نه به پس و نه به پیش رفته و در یک آن سرگردانیمان را با مخاطب شریک شویم.

همچنین در کنار این بیانیه کلی هر هنرمند در کنار تابلو نقاشی‌اش به اندازه دو سه خط توضیحی جداگانه راجع به کارش نوشته است.

گفتنی است؛ امروز استاد محسن صادقیان برای نقد آثار به گالری سبحان می‌آید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار