ساری؛

رونق بخشی به اقتصاد مازندران از طریق گردشگری سلامت

گردشگری سلامت می ‌تواند اقتصاد مازندران را رونق بخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه کارگروه راهبردی گردشگری سلامت استان با اشاره به اینکه چرخه اقتصادی گردشگری سلامت می ‌تواند اقتصاد مازندران را رونق بخشد، گفت: با توجه به پایین بودن هزینه درمان برای گردشگران خارجی می‌توان از این فرصت برای ارزآوری بهره برد.

علی نبیان بر ضرورت تعریف بسته مناسب سلامت تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا بخش درمانی و گردشگری به درک مشترکی از ره‌آورد این عرصه برای اقتصاد استان برسند.

وی با اعلام اینکه همگام با حوزه درمان باید زمینه سرمایه ‌گذاری در آب‌های گرم معدنی استان که تاکنون مورد توجه قرار نگرفت را فراهم کنیم، تصریح کرد: این فرصت می‌ تواند پای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را در فصول مختلف سال به مازندران باز کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم از تشکیل کارگروه راهبردی گردشگری سلامت در مازندران خبر داد و هدف از تشکیل این کارگروه را سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

دلاور بزرگ ‌نیا گردشگری سلامت را یکی از حوزه‌های پردرآمد برخی از کشورهای دنیا اعلام کرد و افزود: در استان به رغم همه توانمندی‌ها در حوزه طبیعت و درمان هنوز نتوانسته‌ایم این بخش را به جاذبه‌های برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

وی یکی از بخش‌های مهم گردشگری سلامت را حضور گردشگران خارجی برای درمان در کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به پزشکان حاذق و پایین بودن هزینه‌ های درمان برای خارجی‌ها این مهم در برخی از استان‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر پذیرای گردشگران خارجی در برخی از بیمارستان‌های خود هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.