قرارداد سه جانبه تولید 7 هزار و 794 شاخه لوله 48 اینچ بین شرکت ملی مناطق نفتخیز با شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت لوله سازی اهواز، در حاشیه برپایی نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز بیان کرد: با اجرای قرارداد سه جانبه تولید لوله های 48 اینچ، عامل ایجاد اشتغال را برای 2 هزار و 300 نفر در شرکت لوله سازی اهواز و 400 نفر در شرکت فولاد اکسین خوزستان فراهم می نماید.

عبدالحسین بساق زاده این قرارداد را گامی در جهت بومی سازی محصولات داخلی عنوان کرد و افزود: بومی کردن کامل این پروژه دستاورد بزرگی برای صنعت گران کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: از 3 سال گذشته این تفاهم نامه در دستور کار 3 شرکت بزرگ استان قرار گرفت و برای نخستین بار ورق های عریض آزمایشی از شرکت فولاد اکسین تحویل، و به لوله تبدیل شد و آزمایش های لازم نیز انجام و مورد تایید قرار گرفت.

بساق زاده خاطرنشان کرد: این پروژه به منظور تولید 40 هزارتن لوله 48 اینچ برای صادرات نفت اجرا می شود که ورق آن را شرکت فولاد اکسین تامین می کند.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز اذعان داشت: مدت زمان کامل قرارداد 8 ماه است که پنج ماه تولید ورق آن در شرکت فولاد اکسین به طول می انجامد و ساخت لوله 3 ماه به طول می انجامد.

عبدالحسین بساق زاده ارزش این قرارداد 3 جانبه را 1 هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت کنونی شرکت لوله سازی اهواز 500  هزار تن محصولات است که اجرای این پروژه بزرگ می تواند بخشی از ظرفیت های خالی این شرکت را پر کند اما برای اشتغالزایی در این شرکت نیازمند پروژه های بیش تری هستیم.

وی بیان داشت: صادرات محصولات این شرکت به کشورهای عراق، ترکمنستان ، عمان و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس جزو برنامه های ما است که صحبت های اولیه در این خصوص انجام شده است.

بساق زاده به تامین لوله 32 اینچ برای پنج فاز پروژه های پارس جنوبی اشاره و اذعان کرد: شرکت لوله سازی اهواز علاوه بر پروژه های مهم داخلی در پروژه های بیرونی مانند پارس جنوبی نیز شرکت فعالیت داشته و در هر فاز 110 کیلومتر لوله 32 اینچ تولید کرده است.

انتهی پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.