کفش پیشگیری کننده زخم پا در بیماران نوروپاتی در اصفهان طراحی و ساخته شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مصطفی کمالی مربی و عضو هیئت علمی گروه آموزشی ارتوپدی فنی دانشکده توانبخشی موفق به ثبت اختراع با عنوان " کفش پیشگیری کننده زخم پا در بیماران نوروپاتی" در سازمان مالکیت معنوی وابسته به سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه کشور و با طبقه بندی بین المللیA43B شد . 

به گفته وی 110 میلیون بیمار نوروپاتی در سراسر جهان وجود دارد، که طبق آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهم ایران از این تعداد بین 6 تا 8 میلیون نفر است. 15 درصد از افراد نوروپاتیک در طول عمر خود به زخم های پای نوروپاتیک مبتلا می‌شوند که از این میزان بین 14 تا 24 درصد احتیاج به قطع عضو پیدا می کنند.

زخم های پای نوروپاتیک در اثر ترکیبی از عوامل خطر به وجود می آیند که این عوامل خود منجر به افزایش فشار های مکانیکال در کف پای این افراد می گردد. از جمله این عوامل ناهنجاری‌ها و بدشکلی های ایجاد شده در پا و کاهش تحرک مفصل پس از بیماری می باشد.

کفش نامناسب به تنهایی باعث افزایش استرس‌های مکانیکی در سطوح مختلف پا شده، که این عامل به عنوان شایع ترین علت زخم های پای نوروپاتیک در بین این بیماران مطرح می گردد.

بنابراین کاهش فشار از طریق طراحی کفش درمانی مناسب یک ضرورت انکار ناپذیر و مقرون به صرفه برای جلوگیری از عوارض این پاتولوژی در بیماران نوروپاتیک است.

این کفش ها با تجمیع خصوصیات مناسب یک کفش برای یک پای حساس و نوروپاتیک سعی در به حداقل رساندن آسیب به این پاها دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.